دبیر مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان استان ایلام:
دبیر مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان استان ایلام گفت: در حال حاضر مرکز نوآوری و شتابدهی که به اختصار منش نامیده می شود پذیرای ۱۹ تیم فناور و نوآور می باشد که در حال فعالیت و کار بر روی ایده‌های خود در حوزه فناوری اطلاعات، گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی است.
کد خبر: ۸۸۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 05 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ یاسر بشارتی اظهار کرد: امروزه با توجه به موانع و مشکلات موجود بر سر راه صادرات نفت و همچنین و واردات اقلام ضروری به کشور بیش از هر زمانی اهمیت تکیه بر توان داخلی احساس می‌شود، یکی از راهبردهای مقابله با اثر تحریم های ناجوانمذدانه اقتصادی ارتقای توان داخلی در همه زمینه‌ها و پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان است.

وی گفت: بسیاری از کشورهای پیشرو که رتبه بالایی از نظر صنعت و فناوری قرار دارند سال ها قبل اهمیت این موضوع را درک کرده‌اند که یکی از مولفه‌های قدرت از جنبه‌های مختلف در عصر حاضر استقلال علمی و فناوری است و این مهم زمانی رخ خواهد داد که به مقوله‌های اساسی این حوزه از جمله نوآوری نگاه متفاوت و کاربردی تری شود.

دبیر مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان استان ایلام تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر با راه‌اندازی مراکز نوآوری، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در کشورمان بیش از هر زمان دیگری به حمایت از ایده‌های خلاقانه، فناورانه و نوآورانه اهمیت داده می‌شود که این نویدبخش آینده درخشان ایران اسلامی در عرصه‌های علمی و فناوری است.

بشارتی ادامه داد: پرورش نوآوری یا خلاقیت مزایای زیادی دارد که افزایش رشد اقتصادی، ارتقای بهره وری، رشد تکنولوژی، خلق کالا و خدمات جدید و اشتغالزایی از جمله آن هاست و هرچه زمینه خلاقیت و نوآوری فراهم شود مشکلاتی که امروز شاهد آن هستم کم‌رنگ‌تر خواهند شد.

وی ادامه داد: با توسعه شبکه‌ها و زیرساخت فناوری اطلاعات در کشور و رشد روزافزون محتوای علمی و آموزشی در این بستر، میزان دسترسی دانش‌آموزان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در همه نقاط کشور یکسان شده و حتی در دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین مناطق علاقه‌مندان در هر زمینه‌ای می‌توانند به اطلاعات مورد نیاز خود به سهولت دست پیدا کنند و این فرصتی بی‌نظیر برای استفاده از حداکثر ظرفیت‌های بالقوه در عرصه نوآوری است.

دبیر مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان استان ایلام تاکید کرد: قطعا مسیر جهش تولید و رونق اقتصادی کشور عزیزمان از سکوی پرتابی به نام خلاقیت و نوآوری می‌گذرد و توجه ویژه بر روی این موضوع می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و معضلات امروز جوانان و فارغ‌التحصیلان باشد.

بشارتی ادامه داد: جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام با مشارکت اداره کل وزش و جوانان در سال ۱۳۹۸ و با هدف شناسایی افراد نخبه و کارآفرین و حمایت و مشارکت در طرحهای فناورانه دانشجویان،‌ دانش‌آموختگان و در جهت اجرایی نمودن برنامه "شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان" اقدام به راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان کرد.

وی تصریح کرد: در طول شش ماه از فعالیت رسمی مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان بیش از ۴۰ رویداد ترویجی، کارآفرینی و آموزشی جهت جوانان و علاقمندان به حوزه های کار آفرینی و نوآوری برگزار شده که ماحصل آن ارائه بیش از ۲۵۰۰ نفرساعت خدمات آموزشی ترویجی از سوی این مرکز بوده است.

دبیر مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان استان ایلام گفت: در حال حاضر مرکز نوآوری و شتابدهی که به اختصار منش نامیده می شود پذیرای ۱۹ تیم فناور و نوآور می باشد که در حال فعالیت و کار بر روی ایده‌های خود در حوزه فناوری اطلاعات، گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی می باشند.

بشارتی تصریح کرد: برگزاری رویدادها جهت شناسایی افراد علاقمند و مستعد ، تامین فضای کار و تجهیزات جهت تولید محتوی برای تیم های علاقمند ،شناسایی و بکارگیری مربیان مناسب در مرکز در جهت هدایت و ارائه مشاوره به تیم ها و افراد، شبکه سازی ، مشارکت در طرح های شاخص، بازاریابی و تجاری سازی،تامین سرمایه و یا شناسایی سرمایه گذار مناسب جهت مشارکت در پروژه ها، توانمندسازی تیم ها در حوزه های فنی، مالی، حقوقی، عمومی وشناسایی و هدایت علاقمندان در مسیر ظرفیت های استان، منطقه از جمله فعالیت‌ایی است که به صورت رایگان در این مرکز انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان در دو فضای فیزیکی و به مساحت بالغ بر ۱۰۰۰ متر مربع به عنوان یکی از منحصربه فردترین مراکز نوآوری در سطح استان ایلام آماده ارائه خدمات به علاقمندان، ایده پردازان و فعالان حوزه نوآوری و کارآفرینی است./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار