مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از فعالیت ۲۸۳ رسانه مجوز دار در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 07 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهرام فاضلی با اشاره به وجود 283 رسانه مجوزدار در سطح استان، گفت: در حال حاضر یازده خبرگزاری، 66 پایگاه خبری، 102 نشریه محلی، 100 نمایندگی نشریات سراسری و چهار پایگاه الکترونیکی در سطح استان کرمانشاه مجوز فعالیت دارند.

فاضلی با بیان اینکه اطلاع دقیقی از تعداد خبرنگاران استان در دست نیست، گفت: طبق برآورد صورت گرفته هم اکنون 500 فعال رسانه ای در سطح استان فعال هستند.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به مشکلات متعدد اهالی رسانه در استان، گفت: در دوران پیش از کرونا متاسفانه افزایش قیمت کاغذ مشکلاتی را برای رسانه‌های مکتوب استان به وجود آورد و در همین راستا تلاش کردیم یارانه کاغذ لازم را برای این رسانه ها فراهم کنیم و سال گذشته 58هزار و 922 کیلوگرم کاغذ میان نشریات مکتوب استان توزیع شد.

وی افزود: همچنین هرساله برای کمک به نشریات رقم یارانه ای میان آنها توزیع خواهد شد که این رقم در سال گذشته 1.8 میلیارد تومان بود که بصورت بلاعوض میان 102 نشریه محلی استان، بسته به تعداد شمارگان، صفحات، نظم انتشار و ... توزیع شد.

فاضلی با اشاره به شیوع کرونا از اوایل اسفندماه سال گذشته، گفت: بعد از مدتی از شیوع این بیماری کار انتشار روزنامه‌ها متوقف شد که خوشبختانه این توقف همزمان با اواخر اسفند و شروع تعطیلات نوروزی بود که همه ساله در این ایام کار انتشار روزنامه متوقف می‌شود و برای همین، این امر خلل چندانی در بحث انتشار رسانه های مکتوب استان وارد نکرد و از 20 فروردین ماه هم که کار چاپ نشریات از سر گرفته شد.

وی افزود: این میان به دلیل کرونا و مشکلات اقتصادی، فعالیت برخی نشریات مکتوب استان محدود شد، اما خوشبختانه تاکنون نشریه یا رسانه ای نداشته ایم که به دلیل مشکلات ناشی از کرونا تعطیل شود.

این مسئول تصریح کرد: هم اکنون از 102 نشریه محلی، حدود 70 نشریه بصورت منظم فعالیت کرده و بیش از 30 مورد آنها هرچند یکبار انتشار داشته و درانتشار منظم نیستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از پیگیری برای حمایت از رسانه های استان در شرایط کرونایی خبر داد وافزود: طی این مدت با پیگیری های متعدد خانه مطبوعات استان رقمی حدود 100 میلیون تومان بصورت بلاعوض برای کمک به نشریات مکتوب استان از سوی استاندار اختصاص داده شد که بزودی توزیع خواهد شد.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز تسهیلاتی کم بهره برای صنوف زیان دیده در نظر گرفته که مدیران مسئول نشریات می توانند با ثبت نام در سامانه "کارا" از این تسهیلات نیز بهره ببرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار