یک فعال رسانه گفت: توهین و تهمت و افترا هیچ سنخیتی با نقد ندارد و اگر نقدی به موضوعی داریم باید در چارچوب ادب و اخلاق و با سند و مدرک آن را بیان کنیم.
کد خبر: ۸۸۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 07 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمدحسین شیریان با بیان اینکه نقد حق مسلم رسانه هاست، گفت: رسانه ها حق دارند بر اساس آمار و اطلاعات و داده های دقیق از عملکرد مدیران و مسئولان انتقاد کنند و این میان مسئولان و مدیران نیز باید با دید مثبت این انتقادات را پذیرا بوده و در جهت رفع آنها اقدام کنند.

وی افزود: نقد حق مسلم هر رسانه است و جامعه هم از آن استقبال می کند، اما این میان مرز باریکی میان نقد با تهمت و افترا و توهین وجود دارد که باید حدود این مرز را شناخت و رعایت کرد.

شیریان به جلسه روز گذشته در استانداری کرمانشاه که با حضور مدیران رسانه ها برگزار شد اشاره کرد و افزود: در این جلسه برخی مدیران و مسئولان رسانه به بیان نظرات، انتقادات و پیشنهادهای خود پیرامون مسائل مختلف رسانه و استان پرداختند، اما متاسفانه این میان شاهد بیان برخی صحبت ها بودیم که چیزی جز بی احترامی و توهین نبود و نمی توان اسم آن را نقد گذاشت که خوشبختانه استاندار با سعه صدر به صحبت های توهین آمیز برخی اهالی رسانه ها گوش داد و پاسخ هم دادند.

شیریان تصریح کرد: نقد زمانی اثرگذاری خود را دارد که داده‌های قوی و مستند داشته باشد و در این صورت جامعه و افکار عمومی به خوبی در خصوص موضوع قضاوت خواهند کرد و با بی حرمتی و توهین و افترا تنها شان رسانه مخدوش می شود

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: بنده شخصا از منتقدان استاندار هستم و اگر نقدی به ایشان دارم، قطعا با آمار و اطلاعات و داده ها بیان می کنم و بی حرمتی در این میان جایی ندارد.

شیریان در ادامه به افزایش تعداد رسانه های استان هم اشاره کرد و افزود: متاسفانه همپای افزایش کمی رسانه ها، تلاشی برای ارتقا کیفی آنها صورت نگرفته و نتیجه این می شود که افرادی در این عرصه مشغول فعالیت می شوند که آشنایی با رسانه و وظایف و رسالت آن ندارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار