یاور محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه گفت:مهارت آموزی یکی از نیاز های مهم برای اشتغال پایدار است و ترویج فرهنگ مهارت آموزی باید با هماهنگی دستگاه های اجرایی و مردم جامعه گسترش یابد.
کد خبر: ۸۸۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 09 August 2020

یاور محمدی در گفتگوی با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: استان کرمانشاه از خلأ گفتگو رنج می برد و باید همه رسانه ها و مسئولین در رفع این مشکل تلاش کنند،با گفتگو نواقص و مشکلات برطرف می شود،اگر گفتگو کردن به یک فرهنگ و رفتار اجتماعی بین مردم و مسئولین تبدیل شود، تحولات زیادی حاصل میشود و نقد در میان گروه های مختلف جامعه جا خواهد افتاد.

وی در ادامه افزود: استان کرمانشاه دربخش های مهارتی و آموزشی از زیر بنا دچار مشکل است و در حال حاضر در شهرستان های استان 18 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و ۲۳۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد هم اکنون در استان کرمانشاه در رشته های مختلف مشغول ارائه آموزش های مهارتی به متقاضیان هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه با اشاره به توسعه آموزش های مهارتی متناسب با توجه به نیاز روز،تصریح کرد: توسعه مهارت های آموزشی متناسب نیاز روز جامعه شهری و روستایی از برنامه های این اداره کل است.

 محمدی با بیان اینکه طرح جهش مهارت با همکاری سایر دستگاهای متولی اشتغال از جمله جهاد کشاورزی ، میراث فرهنگی، جهاد دانشگاهی، خانه صنعت و معدن و مرکز آموزشی راه اندازی شده است ابراز داشت:با همکاری ارگان های نام برده از تولید محصول تا زمانی که به فروش میرسد،زنجیره ای را طراحی می کنند و که بخشی از آن آموزش است و فروش هم باحضور خود افراد و توسط بخش خصوصی انجام می شود و کسانی که توان مالی و تولید کننده اثر هم هستند می توانند در کنار افراد تحصیل کرده دانشگاهی مشغول به کار شوند .

وی با اشاره به اینکه بین ۷۰تا۸۰ درصد افرادی که در زندان آموزش های مهارتی را فرا می گیرند به زندان برنمیگردند، افزود:با توجه به میزان حضور زندانیان استان آموزش های لازم جهت کسب مهارت به زندانیان داده می شود و با توجه به بررسی های به عمل آمده بازگشت دوباره آنها به زندان بسیار کم است.

 مدیر کل آموزش فنی حرفه ی استان کرمانشاه در خصوص راه اندازی گارگاه آموزشی در شهرستان های استان گفت: در هرسین، قصرشیرین؛ روانسر کارگاهای آموزشی در حوزه کشاورزی راه اندازی شده است و در بخش تولید ماهیان با اداره شیلات تفاهم نامه ی امضا شده است که با توجه به ظرفیت و دسترسی به منابع آبی استان و داشتن سدهای مانند جامیشان و زاگرس می توان شاهد افزایش تولید ماهیان قفس بود

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار