ایسنا/کرمانشاه نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: گویا دولت قصد اجرای پالایشگاه آناهیتا را ندارد و عملا این پروژه را کنار گذاشته است.
کد خبر: ۸۸۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 10 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،عبدالرضا مصری  با اشاره به آخرین وضعیت احداث پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه، اظهار کرد: گویا دولت قصدی برای اجرای این پروژه بزرگ اقتصادی ندارد، زیرا در حال حاضر عملا هیچ کاری برای این پروژه انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به قول‌های متعددی که در این چند سال از سوی مجموعه‌های مرتبط با پالایشگاه آناهیتا شامل وزارت نفت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده شد، یادآور شد: هیچکدام از حرف‌ها و قول‌هایی که داده اند، عملیاتی نشده است.

عضو مجمع نماینگان استان کرمانشاه با بیان اینکه چند سال قبل وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کلنگ زنی پروژه آمد و حتی برای تسریع در کار به صورت نمادین با بولدوزر کلنگ زنی را انجام داد، تاکید کرد: از آن زمان تا کنون کار خاصی برای این پالایشگاه انجام نشده است. این در حالیست که پالایشگاه آناهیتا مصوبه هیات دولت را هم داشت و معاون اول رئیس جمهور در همان سال اول ضمن بازدید از پروژه، قول اجرای آن را داد.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در خصوص صحبت ها مبنی بر حضور قرارگاه خاتم برای اجرای پالایشگاه آناهیتا نیز گفت: معتقدم هدف از طرح این موضوع آن بود که دولت توپ را در زمین سپاه بیندازد، وگرنه در عمل حتی اگر قرارگاه خاتم الانبیا(ص) هم پای کار بیاید، برای تامین ارز و منابع مالی آن دولت باید همکاری کند.

این نماینده مجلس با انتقاد از اینکه دولت چندان با پالایشگاه سازی در کشور موافق نیست، تاکید کرد: معتقدم دولت بیشتر به خام فروشی اعتقاد دارد تا ساخت پالایشگاه و اگر عملیات اجرایی پالایشگاهی مانند ستاره خلیج فارس هم از قبل اجرا نشده بود اکنون باید برای تامین بنزین به خارج وابسته بودیم.

احداث پالایشگاه 150 هزا بشکه‌ای آناهیتا سال 1385 برای کرمانشاه به تصویب رسید و با وجود کلنگ زنی آن، کار چندانی در این پروژه انجام نشده است.

این پالایشگاه در 15 کیلومتری جاده کرمانشاه به همدان و در زمینی به مساحت ۵۷۱ هکتار واقع است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار