ایسنا/کرمانشاه معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: میزان تولید عسل در استان تا پایان امسال به هفت هزار تن می‌رسد.
کد خبر: ۸۸۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 11 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهرام خانی ، با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش بیش از 1500 تنی تولید عسل در استان، گفت: امسال شاهد افزایش بیش از 28 درصدی تولید عسل در استان خواهیم بود و در پایان سال میزان تولید عسل در استان به هفت هزار هزار تن می رسد.

وی ادامه داد: سال گذشته 5455 تن عسل در استان کرمانشاه تولید شد و در حال حاضر رتبه پنجم تولید عسل را در کشور در اختیار داریم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تعداد کلنی‌های زنبور عسل در استان را 444 هزار کلنی عنوان کرد و گفت: بیشترین عسل استان در شهرستان‌های صحنه و کنگاور تولید می‌شود، هرچند در بقیه شهرستان‌ها هم کم و بیش تولید عسل داریم.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر تولید عسل جزو استان‌های شناخته شده است، گفت: عسل تولیدی در این استان جزو با کیفیت‌ترین عسل‌های تولیدی در کشور است. عسل تولیدی در استان به دلیل برخورداری از پوشش گیاهی و جنگلی غنی و باغ‌های خوب جزو عسل‌های با بازارپسندی بالا محسوب می‌شود.

خانی ادامه داد: هم‌اکنون سرانه مصرف عسل در کشور ۷۰۰ گرم در سال است که با این احتساب و با توجه به جمعیت استان کرمانشاه از نظر تولید عسل کمبودی در استان نداریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار