معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از پیگیری برای ارتقا دو منطقه "قراویز" و "زله‌زرد" به عنوان مناطق حفاظت شده خبر داد و گفت: امیدواریم این پیگیری‌ها تا پایان امسال محقق شود.
کد خبر: ۸۸۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ 11 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،آذر ولی‌زاده با اشاره به پیگیری‌های چند ساله برای ارتقا مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان، افزود: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که داریم، ارتقای مناطق شکار و تیراندازی ممنوع است که ارزش اکولوژیک و غنای زیستی بالایی دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون ارتقا دو منطقه قراویز و زله‌زرد را در اولویت داریم و بزودی قرار است موضوع ارتقا این مناطق در شورای عالی محیط زیست مطرح شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد ارتقا این دو منطقه به عنوان مناطق حفاظت شده مورد موافقت شورای عالی محیط زیست قرار بگیرد و یادآور شد: امیدواریم ارتقا قراویز و زله زرد تا پایان سال اجرایی شود.

ولی‌زاده با بیان اینکه ارتقا مناطق دیگر تحت مدیریت میحط زیست استان کرمانشاه نیز در برنامه است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که نمی‌توان همزمان چندین منطقه را در شورای عالی محیط زیست مطرح کرد، هم اکنون این دو منطقه را در اولویت قرار داده ایم.

وی دلیل انتخاب قراویز و زله‌زرد را ویژگی‌های اکولوژیک، حیات وحش، غنای زیستی و موقعیت جغرافیایی این مناطق اعلام کرد.

منطقه شکار و تیراندازی ممنوع زله‌زرد با وسعت نزدیک به 40 هزار هکتار در شهرستان گیلانغرب قرار دارد و از مهمترین گونه‌های جانوری این منطقه می‌توان به کل و بز، قوچ و میش، روباه، خرگوش، تشی و بزمجه اشاره کرد.

منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز نیز با وسعت 3800 هکتار در شهرستان سرپل‌ذهاب واقع شده و آهو از مهمترین گونه‌های شناخته شده این منطقه است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار