امام جمعه پاوه گفت: کار رسانه باید اعتماد‌سازی، انعکاس مشکلات و نقد‌سازنده باشد و علیه دین و فرهنگ نهادینه شده مردم موضع‌گیری منفی نکند.
کد خبر: ۸۸۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 11 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس؛  ماموستا ملا قادر قادری در نشست هم‌اندیشی و تجلیل از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی اورامانات، با اشاره به نقش راهبردی رسانه‌ها امروز در آگاهی‌بخشی و انتقال اطلاعات، اظهار داشت: رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی و نیز فرهنگ‌سوزی نقشی مهم ایفا می‌کنند.

وی کالای مهم جهان امروز را اطلاعات و انتقال اطلاعات دانست و گفت: کار رسانه باید اعتماد‌سازی و انعکاس مشکلات و نقد‌سازنده باشد و علیه دین و فرهنگ نهادینه شده مردم موضع‌گیری منفی نکند.

امام جمعه پاوه از رسانه‌ها خواست به افراد جامعه توهین نکنند و در مدح و ذم افراد میانه‌روی پیشه کنند وافزود: رسانه‌ها باید بستری برای تقویت همگرایی قومی و مذهبی را فراهم کرده از ایجاد تفرقه جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: کار پیامبران (ع) خبر دادن به مردم بوده است و همه فعالیت پیامبران برای اجرا کردن امر و فریضه والای امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

قادری اضافه کرد: امروزه رسانه‌های غربی دلیلی شده‌اند بر افزایش فقر و فلاکت مردم ایران، چرا که با انتشار شایعه‌های بی‌اساس و اخبار وارونه موجبات تشتت اقتصادی را فراهم کرده‌اند.

وی متذکر شد: ما باید در مقابل دشمنان اسلام هوشیارانه عمل کنیم، ثمره دخالت‌های کشورهای غربی در خاورمیانه اختلافات قومی و مذهبی، جنگ اقتصادی، مهاجرت، سخت شدن معیشت، بیکاری‌های گسترده در این منطقه است.

قادری اظهار داشت: خبرنگاران با فعالیت خود دلیلی هستند بر رشد و توسعه و امنیت و سلامت، اگر خبرنگاران نمی‌‌بودند و آگاهی‌بخشی هم نبود امروز مردمان همچنان در تاریکی بی‌خبری بودند.

وی تصریح کرد: صدها شبکه ضدانقلاب و بیگانه در حال تنفرپراکنی، تهییج به خشونت و خشونت‌گرایی مردمان کشورمان هستند این رسانه‌ها در چهل سال گذشته ثابت کرده‌اند که دوستان ما نیستند.

قادری، خطبا را در جهان اسلام خبرنگاران و خبر دهنده‌های صادق دانست و گفت: منبرهای مساجد در بیش از ۱۵ قرن رسانه مذهبی و ملی مسلمانان بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار