جانشین انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به وجود امنیت مطلوب در استان گفت: برخورد با اراذل و اوباش از اولویت‌های پلیس است.
کد خبر: ۸۸۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ 12 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سرهنگ جمال سلمانی با حضور در دفتر ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به وجود امنیت مطلوب در سطح استان، گفت: متاسفانه علی رغم این امنیت مطلوب، احساس امنیت خوبی در سطح استان وجود ندارد و باید بر روی رفع ای مشکل متمرکز شویم.

وی افزود: در حال حاضر استان در حوزه برخی جرائم مهم از جمله قتل رتبه نوزدهم و سرقت رتبه یازدهم کشور را داراست و جزو استان های میانی به لحاظ بسیاری جرائم هستیم، اما متاسفانه احساس امنیت آنطور که باید در استان وجود ندارد.

رهاسازی معتادان متجاهر؛ علت افزایش سرقت

جانشین انتظامی استان کرمانشاه در ادامه از افزایش دو درصدی مجموع جرائم استان در سال جاری خبر داد و افزود: بخشی از این موضوع به افزایش 12 درصدی سرقت های استان برمی‌گردد که علت عمده آن هم عدم جمع آوری معتادان متجاهر در دوران شیوع کرونا است.

وی افزود: در دوران شیوع کرونا به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی امکان جمع آوری معتادان متجاهر فراهم نبود و این افراد در سطح جامعه سرگردان بودند و همین امر موجب شد تا در چهار ماهه ابتدای سال شاهد افزایش 12 درصدی سرقت های استان باشیم.

سلمانی خاطرنشان کرد: 61 درصد سرقت های استان سرقت خرد است که عمدتا توسط همین معتادان متجاهر صورت می گیرد.

وی با اشاره به جمع آوری تعدادی از معتادان متجاهر در نیمه دوم تیر ماه گفت: همین امر باعث شد تا در 20 روز ابتدای مرداد شاهد کاهش شش درصدی سرقت‌های استان باشیم و این نشان از تاثیرگذاری جمع‌آوری این افراد در کاهش موارد سرقت است.

جانشین انتظامی استان خاطرنشان کرد: امسال در بسیاری سرقت‌ها از جمله سرقت منزل 21 درصد، سرقت احشام 15 درصد و کیف قاپی 34 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته ایم.

اراذل و اوباش خط قرمز پلیس است/ جرم و جنایت زنجیره ای در کرمانشاه نداریم

وی در ادامه در تشریح اولویت های پلیس در سال جاری، برخورد با اراذل و اوباش را خط قرمز پلیس عنوان کرد وافزود: در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده و بسیاری قلیانسراها که مرکز عمده تجمع این افراد است، با توجه به دستورالعمل ستاد کرونا پلمب شده است.

جانشین انتظامی استان کرمانشاه تاکید کرد: قطعا پلیس با افرادی که بخواهند نظم و آرامش جامعه را برهم بزنند برخورد سخت و قاطعانه‌ای خواهد داشت.

سلمانی در ادامه اشاره ای هم به آمار تیراندازی در استان داشت و با بیان اینکه تعداد موارد آن نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته، گفت: علت عمده تیراندازی های استان مسائل و مشکلات خانوادگی و مالی است.

وی افزود: خوشبختانه در استان قتل و جرم و جنایت زنجیره ای نداریم و عمده جرائم مانند تیراندازی هم به دلیل آستانه تحمل پایین مردم حادث می شود که جا دارد دستگاه های فرهنگی و مسئولین مربوطه در بحث ارتقا آرامش افراد و کنترل خشم فعالیت بیشتری داشته باشند تا بر اثر خشم آنی شاهد جرم و جنایت در سطح جامعه نباشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار