رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: جلوتر از برنامه سه ساله توسعه بخش کشاورزی استان هستیم.
کد خبر: ۸۸۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷ 13 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ایسنا،نوربخش حاتمی امروز(22 مرداد) در نشست تخصصی فرهنگ و مدیریت جهادی، با اشاره به در دست اجرا بودن برنامه سه ساله توسعه بخش کشاورزی استان، گفت: اجرای این برنامه از سال گذشته شروع شده و سال گذشته از حیث اجرا جلوتر از برنامه بودیم که مایه سرافرازی است.

حاتمی اضافه کرد: امیدوارم برنامه توسعه سه ساله بخش کشاورزی بتواند زمینه ساز توسعه بخش کشاورزی استان شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه سال گذشته شاهد سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی در بخش کشاورزی استان بودیم، گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات ارزان قیمت و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل بخش خصوصی سرمایه‌ گذاری داشتیم.

وی با بیان اینکه اتفاقات رخ داده در حوزه جذب سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان طی سال گذشته در تاریخ استان بی سابقه بوده، ابراز امیدواری کرد: امسال شاهد سرمایه گذاری ۱۷۰۰ میلیارد تومانی در بخش کشاورزی استان باشیم که ۱۳۰۰ میلیارد تومان آن سهم بخش تسهیلاتی و ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر سهم بخش خصوصی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های استان کرمانشاه در بخش کشاورزی گفت: ظرفیت های بخش کشاورزی استان کرمانشاه آنقدر زیاد است که علاوه بر تامین نیاز داخلی استان، محصولاتی را هم به خارج از استان و گاها خارج از کشور صادر می‌کند.

وی اضافه کرد: بخش کشاورزی استان این توان را دارد که مشکل بیکاری استان را حل کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: استان کرمانشاه ۲.۵ میلیون هکتار وسعت و بیش از ۹۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی دارد و بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی در این استان قابلیت تولید دارند.

حاتمی اضافه کرد: استان کرمانشاه با دارا بودن یازده اقلیم و دو برابر متوسط کشوری بارندگی، ظرفیت های زیادی برای توسعه بخش کشاورزی دارد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار