رییس جمهوری:
رییس جمهوری از افتتاح آبیاری و زهکشی ۲۳ هزار هکتار از اراضی حاصلخیز استان‌ها کرمانشاه و ایلام خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 13 August 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز پنجشنبه در پانزدهمین هفته پویش الف -ب- که به صورت ویدئوکنفرانسی در استان‌های کرمانشاه و ایلام برگزار شد، اظهار داشت: در ایام جنگ یکی از امیدما این بود روزی این دشت‌ها آباد شود تا مردم بتوانند از سرزمین خود به بهترین وجه بهره برداری کنند. 

وی افزود: در این افتتاح دشت‌های ازگله، جگیران، ذهاب شمالی و جنوبی و قراویز تحت تاثیر این سیستم آبیاری و زهکشی قرار می‌گیرد و مردم این منطقه شاهد آبادانی خواهد بود.

رئیس جمهور افزود: در این مناطق تا اول دولت یازدهم ۲۸ سد افتتاح شد و در این دولت هم ۲۴ سد افتتاح کردیم. در سال ۹۳ هشت میلیارد دلار تقاضا داشتم برای این طرح که رهبری هم با آن موافقت کردند و امروز شاهد افتتاح بخش بزرگی از این طرح هستیم.

روحانی تصریح کرد:استان های کرمانشاه و ایلام امروز شاهد تحول بزرگ در زمینه کشاورزی هستند. خودکفایی بسیار مهم است. با اجرای این طرح دو تا سه نوبت می توان از زمین ها استفاده کرد و محصول در این مناطق به چهار برابر می رسد. ما این طرح را تا پایان دولت ادامه می دهیم.

وی خاطر نشان کرد:دویست شرکت پیمانکاری از جمله خاتم الانبیا که در این طرح تلاش کردند امیدواریم تا پایان سال و پایان دولت سایر بخش های این طرح به پایان می رسد. با اجرای این طرح شاهد مهاجرت معکوس هستیم که این خبر بسیار خوشحال کننده ای است.

رئیس جمهور با اشاره به زمان آغاز این پروژه گفت: این طرح از سال ۹۳ تحرک اصلی خود را آغاز کرد، در سال های گذشته سدها و شبکه های مختلفی افتتاح شده بود،با اجرای این طرح ها، محیط زیست هم حفظ می شود زیرا خاک کنترل شده و گرد و غبار کم می شود. سدها هم مانع وقوع سیل می شوند. ما همچنین برای استان های جنوبی و سیستان و بلوچستان طرح شیرین کردن آب را اجرا می کنیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار