مجید یزدانپناه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از ایجاد هزار کلاس درس با گذشت هزار روز از زلزله آبان سال ۹۶سرپل ذهاب خبر داد و گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا حیاط مدارس در اختیار هیئت ها و دسته های عزاداری حسینی قرار می گیرد‌.
کد خبر: ۸۸۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 16 August 2020

مجید یزدان پناه در گفتگو اختصاص با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: ضمن قدردانی از مجموعه ی تابناک بابت ارائه ی عملکرد مناسب ظرف مدت زمانی کوتاه، کرونا ویروس با وجود همه خسارت هایی که داشت اتفاقات خوبی را رقم زد، برای تایید این جمله به کلام مقام معظم رهبری استناد می کنم که فرمودند از این زلزله (زلزله 96 سرپل ذهاب) به عنوان فرصت استفاده کنید، کاری که آموزش و پرورش استان کرمانشاه آن را انجام داد، بدون تعارف باید گفت راهبری استاندار کرمانشاه همراه با فعالیت مجموعه ی آموزش پرورش و نوسازی مدارس منجر به اتفاقات خوبی در این ناحیه گردید که انصافا از یادگاری هاییست که در مجموعه ی آموزش و پرورش رقم خورد.

 وی افزود: آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت و همینطور به عنوان دستگاه عریض و طویلی که اصلی ترین مسئولیت آن تربیت انسانهاست. در واقع همه  افراد فعال در حوزه سیاست، اقتصاد و اجتماع ماحصل رنج و و زحمت مجوعه ی آموزش و پرورش و معلمانی است که به آن ها آموزش داده اند. مقام معلم آنقدر والاست که خداوند در قرآن خود را معلم می خواند و امروز مقام معظم رهبری، بزرگان دین و سایر مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه ویژه ای برای آموزش و پرورش قائل اند و این نشانه ی اهمیت این دستگاه است.

 مدیر کل آموزش و پرورش تصریح کرد: چند هفته ای است که وزیر آموزش و پرورش شرایطی فراهم کرده به نام گفتگویِ هفته، هر هفته یکشنبه هایک نفر در محله آموزش و پرورش حضور پیدا می کنند و با روسای آموزش و پرورش ارتباط زنده برقرار می کنند از نوبخت، انصاری وزیرکشور و وزیر راه و شهرسازی  تا وزیر زیر ساختها و وزرای دیگری که هر کدام به نوبت در این مسیر قرار می‌گیرند، حضور پیدا میکنند و اتفاقات خوبی در کشور رخ میدهد این ارتباط خوب بین اموزش و پرورشی ها و وزارت خانه خیلی از مشکلات را حل می‌کند.

 یزدان پناه تاکید کرد: از سال ۱۳۹۶ به بعد نیز اتفاقات خوب دیگری رخ داد، اولین مورد آن زلزله بود که توانستیم در هزار روز تا امروز هزار کلاس درس را ایجاد کنیم که همینجا جا دارد در حوزه ی خودمان از مدیر نوسازی مدارس و مجموعه همکارانشان در حوزه یآموزش و پرورش همچنین از تمام رؤسای آموزش و پرورش و فعالان در این عرصه قدردانی کنم به ویژه بازوند استاندار کرمانشاه که عامل اصلی این ارتقا بود.

 وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و شروع ماه محرم تصریح کرد: در مورد برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم جلسه ای با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار،رییس سازمان تبلیغات،رئیس کانون مداحان استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تشکیل شد، در این جلسه آموزش و پرورش کرمانشاه به طور رسمی اعلام کرد که آمادگی کامل برای همراهی با برگزارکنندگان و مجریان مراسم عزاداری را دارد و باعث افتخار است که حیاط مدارس محلی برای برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم باشد و برای آموزش و پرورش منشا خیر و برکت است.

 یزدان پناه شرط اصلی برای برگزاری این مراسمات در مدارس را در خواست سازمان تبلیغات از آموزش و پرورش دانست و ابراز کرد: هئیت ها و دسته های عزاداری شخصا به آموزش و پرورش نامه ننویسند،درخواست های خود را به سازمان تبلیغات ارسال کنند و سازمان تبلیغات در خواست کننده از آموزش و پرورش باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: این هماهنگی ها با مدیر کل سازمان تبلیغات انجام شده،هر درخواستی که از طریق سازمان تبلیغات به دست ما برسد در اسرع وقت رسیدگی و به نواحی آموزش و پرورش کرمانشاه ابلاغ می شود در شهرستان ها نیز رئیس سازمان تبلیغات به رئیس آموزش و پرورش همان شهرستان درخواست کتبی بفرستد کفایت می کند و نهایت همکاری توسط آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
آخرین اخبار