حال و روز دوومیدانی کرمانشاه خوش نیست. هرچند که این روزها حواشی زیادی دامنش را گرفته، اما بدتر از حواشی مشکلات مالی است که مادر ورزش‌‎ها را در این استان در تنگنایی سخت گرفتار کرده، تاجایی که برخی مسئولین و قهرمانانش مقابل هم قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۸۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶ 16 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دوومیدانی کاران قهرمان کرمانشاه با واسطه مشکلات مالی‌شان را به گوش مسئولین هیات می رسانند و انتظار حمایت مالی دارند و بر طبل انتقاد برعلیه هیات می‌کوبند. مسئولین هیات هم به همان شکل جواب این انتقادات را می‌دهند و تاکید می‌کنند بودجه‌ای برای حمایت‌های آنچنانی ندارند و این می‌شود که نابسامانی آرام آرام به دوومیدانی کرمانشاه رخنه می‌کند.

سرانجام مسئولین هیات برای خروج از بحران و اختلافات و حواشی به فکر چاره افتاده و ترتیب برگزاری نشستی با قهرمانان را می دهند تا بجای کنایه ها و انتقادات واسطه ای، رودرو حرف هایشان را باهم بزنند، اما این نشست هم حواشی کمی نداشت.

احمد روشن زاده رئیس هیات دوومیدانی کرمانشاه به عنوان سخنران شروع کننده این نشست بااشاره به مشکلات عدیده ای که گریبانگیر هیات دوومیدانی کرمانشاه شده، اظهارکرد: از اواخر سال 1396 که هیات دوومیدانی کرمانشاه را تحویل گرفتم، جنگیدم و تمام تلاشم را برای کنار زدن حواشی و مشکلات هیات به کار گرفتم.

وی تصریح کرد: از آنجایی که یکی از مشکلات اصلی دوومیدانی کرمانشاه مسائل مالی بود، برای همین به افراد مختلفی رو انداختم تا بتوانم برای حمایت از قهرمانانمان اسپانسر جذب کنم و هیات را سرپا نگه دارم.

رئیس هیات دوومیدانی کرمانشاه اضافه کرد: باتوجه به اینکه اکثر قهرمانان رشته دوومیدانی از اقشار ضعیف جامعه هستند، برای همین تمام سعی خود را برای حمایت از آنها بکار گرفته ایم و تاکنون هم در حد توانمان از آنها حمایت کرده‌ایم.

وی افزود: همچنین در برخی از موارد که قهرمانانمان برای تمرین کردن در داخل پیست با مشکل و مزاحمت ورزشکاران دیگر رشته ها مواجه می شدند، پیگیری های زیادی انجام دادیم تا نگذاریم ورزشکارانمان برای تمرین اضطراب داشته باشند.

روشن زاده عنوان کرد: هیات دوومیدانی کرمانشاه هرچه در توان داشته تاکنون برای حمایت از قهرمانانش بکار گرفته، اما متاسفانه گاها شاهدیم برخی از قهرمانانان که نسبت به شرایطشان انتقاداتی دارند، به جای اینکه این انتقادات را در داخل هیات و با مسئولین مطرح کنند، دست به مصاحبه های تند و انتقادی با رسانه ها می زنند.

فقط برای یک جفت کفش میخی!

سخنان رئیس هیات دوومیدانی کرمانشاه درخصوص حمایت این هیات از قهرمانان استان واکنش برخی از قهرمانان دوومیدانی حاضر در نشست را برانگیخت تا جایی که همایون همتی ملی پوش دو صحرانوردی استان در اعتراض به عدم حمایت ها، گفت: 12 سال است سابقه عضویت در تیم ملی را دارم و در این مدت بعد از حسین کیهانی بیشترین مدال ها را برای دوومیدانی کرمانشاه از رقابت های مختلف کسب کرده ام، اما در حد یک قهرمان حمایتی نمی‌شوم.

وی تصریح کرد: اخیرا هم که در این رابطه انتقاداتی داشته‌ام، رئیس هیات عنوان کرده که پرتوقع شده‌ایم، اینکه بعد از 10 ماه از هیات استان یک جفت کفش میخی برای تمرین بخواهم توقع بالایی است؟

همایون همتی یادآورشد: آخرین مسابقه ای که شرکت کردم، پائیز سال گذشته بود و بواسطه مقام هایی که در رقابت های مختلف کسب کردم تنها حدود سه میلیون تومان پاداش گرفتم، درحالی که طی هشت ماهی که گذشته 10 جفت کفش ورزشی خریده ایم که خرید هر جفت آنها یک میلیون تومان برایم تمام شده و دراین مدت هیچ کمکی از هیات و مسئولین ورزش استان نگرفته‌ام.

وی بااشاره به در پیش بودن رقابت های جایزه بزرگ دوومیدانی کشور در ابتدای شهریور، عنوان کرد: باتوجه به اینکه این مسابقات را در پیش دارم پس از ماه ها از هیات یک جفت کفش برای حضور در این رقابت ها خواسته ام که آن را پرتوقعی می‌دانند.

این ورزشکار اعلام کرد: از استان های مجاور پیشنهاد دارم که برای آنها مسابقه دهم، اما در استان خودم مانده ام تا برای شهرم مسابقه بدهم.

کسی به ما بهایی نمی دهد

پژمان یارولی ملی پوش دوومیدانی استان دیگر معترض به سخنان رئیس هیات استان بود که در این رابطه گفت: حدود 10 سالی می شود که عضو تیم ملی دوومیدانی هستم و طی این سالها سختی های زیادی را برای انجام تمریناتم کشیده ایم، به گونه ای که روزی 100کیلومتر از روستایمان تا کرمانشاه می آیم که بتوانم تمریناتم را ادامه دهم.

وی با انتقاد از تبعیض در پرداخت جوایز به قهرمانان دو و میدانی در سطح کشور، گفت: با وجودی که جزو برترین های این رشته بودم، هیچ پاداشی نگرفتم و کسی از هیات یا مسئولین ورزش نبود که پشتیبانم باشد تا حقم را بگیرم.

یارولی اعلام کرد: چند ماه پیش هم مدال طلای بین المللی داخل سالن را گرفتم، اما وقتی برگشتم هیچ پاداشی نگرفتم.

وی بابیان اینکه دوومیدانی برای ورزشکاران این رشته تنها هزینه بدنبال دارد، عنوان کرد: زمانی که برای تمرین از درب استادیوم وارد می شویم تا زمانی که از آن خارج می شویم از نگهبانی گرفته تا مربی فقط باید پول بدهیم، درحالی که حداقل باید برای قهرمانانان این هزینه ها حذف شود.

انتقادات را قبول دارم، اما ...

رئیس هیات دوومیدانی استان پس از شنیدن درد و دل های قهرمانان این رشته با بیان اینکه همه انتقادات را قبول دارد، عنوان کرد: در مدتی که هدایت هیات دوومیدانی کرمانشاه را برعهده گرفته ام، تلاش کرده ام تا با قهرمانان این رشته دوست باشم نه به عنوان رئیس هیات با آنها برخورد کنم.

وی تاکید کرد: اینکه گفته ام که برخی از ورزشکاران پرتوقع شده اند، به هیچ عنوان منظورم قهرمانان ملی پوشی همچون همایون همتی نبوده، بلکه برخی از ورزشکارانی هستند که تازه به این رشته وارد شده اند و توقعات بالایی از هیات دارند.

روشن زاده در پاسخ به انتظارات این دو ملی پوش از هیات استان برای حمایت مالی هم گفت: متاسفانه حساب هیات دوومیدانی کرمانشاه خالی است و اگر این قهرمانان این حرف را قبول ندارند، می توانند از اداره کل ورزش و جوانان استان سوال کنند.

وی بابیان اینکه بعد از بازگشت ورزشکاران از مسابقات مختلف در حد وسع هیات به آنها پاداش می‌دهیم و تمام اسناد آن موجود است، تاکید کرد: آنطور که پرسیده ام همه استان های دیگر هم در حد هیات کرمانشاه به قهرمانانشان کمک می کنند و اگر هم آقای همایون همتی می داند استان همجوار بهتر است، می تواند برای آنها مسابقه بدهد.

در ماه فقط 6 میلیون تومان هزینه های جاری داریم

اردشیر گلمحمدی نایب رئیس هیات دوومیدانی کرمانشاه نیز در این نشست، بااشاره به مشکلات مالی هیات، عنوان کرد: هزینه هایی که هیات در ماه برای هزینه های جاری آن هم فقط حامل های انرژی صرف می کند، حدود شش میلیون تومان است، درحالی که ورودی منابع مالی هیات در ماه بسیار کمتر از این رقم است.

وی تصریح کرد: اینکه برخی از ورزشکاران از عدم حمایت مالی انتقاد می کنند را می پذیریم، اما باید به این هم توجه داشته باشند که هیات هیچ درآمد و اسپانسر نداری و از نظر بودجه ای بسیار در مضیقه هستیم.

نائب رئیس هیات دوومیدانی کرمانشاه تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم از 10 تا 12 قهرمانی که داریم، حمایت های لازم را داشته باشیم به همه جا چنگ می زنیم تا اسپانسری جذب کنیم، اما شرایط اقتصادی موجود در استان باعث شده تا کسی برای حمایت از دوومیدانی پای کار نیاید.

این پیشکسوت دوومیدانی کرمانشاه افزود: البته اخیرا با یکی از نمایندگان استان رایزنی هایی داشته ایم تا برای تعداد هشت نفر از قهرمانان ملی پوش خود بتوانیم حدود هشت میلیون تومان کمک مالی بگیریم که قبول کرده و منتظر تحقق وعده این نماینده هستیم.

وی در ادامه گفت: معتقدم بدترین مسئله ای که ممکن است برای هر هیاتی اتفاق بیفتد، حاشیه است که رشد و پیشرفت یک هیات را متوقف می کند. برای همین اگر می خواهیم رشد دوومیدانی کرمانشاه هم متوقف نشود، باید دست حاشیه ها را از هیات کوتاه کنیم.

گلمحمدی در ادامه به مشکلات زیرساختی هیات هم اشاره کرد و گفت: وضعیت هیات دوومیدانی کرمانشاه به گونه ای است که حتی برای داشتن زیرساخت های اولیه مانند یک فضای مناسب که بتوان از آن به عنوان اتاق هیات استفاده کنیم مشکل داریم.

وی تاکید کرد: هرچند که فوتبال و دوومیدانی از رشته های اصلی در هر مجموعه ورزشی هستند، اما در مجموعه ورزشی 15 خرداد، اکثر رشته های غیرمرتبط با این مجموعه فضاهای خوبی را گرفته اند و ما بی بهره مانده ایم تا جایی که حتی قهرمانانمان هم جایی برای تعویض لباس هایشان هم ندارند.

تعارفی با کسی نداریم

عابدین مرادی رئیس هیات دوومیدانی شهرستان کرمانشاه نیز در خصوص حواشی اخراج برخی قهرمانان از پیست کرمانشاه گفت: با قهرمانانی که خود را در چارچوب هیات قرار ندهند برخورد می کنیم و در این راه با کسی تعارف نداریم.

وی با تاکید براینکه در دوومیدانی کرمانشاه ورزشکار سالاری جایی ندارد، تاکید کرد: قهرمانی مورد تائید ما است که احترام مربی خود را نگاه دارد، جوسازی نکند و خود را همه کاره دوومیدانی استان هم نداند.

رئیس هیات دوومیدانی کرمانشاه افزود: برای همه قهرمانان دوومیدانی استان که زحمت می کشند، احترام قائلیم و قدردان زحمات آنها هستیم، اما با متخلفین مشکل ساز هم برخورد می‌کنیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
آخرین اخبار