کد خبر: ۸۹۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴ 25 August 2020

 

 

 

به گزارش منجیل خبر به نقل از ایسنامدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: همزمان با هفته دولت ارتقا و راه‌اندازی بیش از ۱۶۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

فرزاد توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: با توجه به ضرورت افزایش پوشش آنتن‌دهی و لزوم نصب دکل‌های ارتباطی و به روز رسانی سایت‌های ارتباطی به نسل‌های بالاتر، اپراتور ایرانسل مبادرت به نصب ۲۰ سایت ارتباطی و اپراتور رایتل نیز اقدام به نصب یک سایت با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در استان کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به بهره‌برداری از این پروژه‌ها در راستای افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه در استان، افزود: اپراتور دوم در بخش شهری با نصب و راه اندازی دو سایت جدید با تکنولوژی نسل دوم، سوم و چهارم در شهرهای آستانه اشرفیه و رشت و ارتقاء یک سایت به نسل سوم در شهر رشت کرده و در حوزه روستایی نیز با ارتقاء ۹ سایت به نسل چهارم در روستاهای بره پشت، تازه آباد، جنگ سرا، جیرگوابار، خیاط محله، داماش، سه شنبه، سیاهچال و لاپوندان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: در راستای این بهره‌برداری، اپراتور ایرانسل با نصب و راه‌اندازی هفت سایت جدید با تکنولوژی نسل دوم، سوم و چهارم در بخش جاده‌ای، مسیرهای امامزاده‌هاشم به لوشان، رستم‌آباد به کلیشم، رضوانشهر به تالش، رضوانشهر به ماسال، سیاهکل به دیلمان، فومن به ماسوله و قزوین به رشت را تحت پوشش خود قرار داده است.

توکلی گفت: اپراتور رایتل نیز اقدام به نصب و راه‌اندازی یک سایت با تکنولوژی نسل سوم در بخش کومله از شهرستان لنگرود در راستای افزایش پوشش ارتباطی روستاهای این منطقه کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: در حال حاضر اپراتور ایرانسل با یک میلیون و ۷۶۰ هزار مشترک تلفن همراه و ضریب نفوذ ۶۸ درصدی بیش از ۸۰ درصد از مسیرهای جاده‌ای استان را تحت پوشش خود و اپراتور رایتل با بیش از ۱۳۹ هزار مشترک تلفن همراه و ضریب نفوذ ۵.۴۳ درصدی بیش از ۶۰ درصد از مسیرهای جاده‌ای استان را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید باید در راستای به روز رسانی فناوری موجود، ایجاد زیرساخت ارتباطی جدید و ارائه هر چه بیشتر و بهتر خدمات و افزایش بهره‌وری صورت گیرد و در همین راستا این ۲۱ پروژه ارتباطی به بهره‌برداری رسید.

بهره برداری از ۱۳۸ پروژه حوزه ارتباطات و زیرساخت در گیلان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان گفت: همزمان با هفته دولت ۱۳۸ پروژه ارتباطی شرکت ارتباطات سیار و ۶۳ پروژه زیرساختی مخابرات منطقه گیلان و با اعتباری بالغ بر ۷۶ میلیارد تومان در استان به بهره برداری می‌رسد.

توکلی گفت: در راستای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در دسترسی کلیه شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات و ضرورت افزایش پوشش آنتن دهی، لزوم نصب دکل و به روز رسانی سایت‌های ارتباطی به نسل‌های بالاتر توسط اپراتور همراه اول و توسعه شبکه انتقال، فیبر نوری و راه اندازی Wifi، با حمایت مخابرات منطقه گیلان به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به بهره‌برداری از این پروژه‌ها در راستای افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه در استان گفت: اپراتور همراه اول در بخش شهری و روستایی اقدام به ارتقای تکنولوژی ۱۲۳ سایت به نسل سوم و چهارم در آستانه اشرفیه، اطاقور، بندر انزلی، چابکسر، رانکوه، رشت، رودسر، صومعه سرا، کیاشهر، لاهیجان، لنگرود، ماسوله و هشتپر و ۱۵ سایت جدید نیز در حوزه شهری و روستایی آستانه اشرفیه، رشت، کیاشهر، لاهیجان، لنگرود، هشتپر نموده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: شرکت مخابرات گیلان نیز در راستای توسعه زیرساخت های ارتباطی استان اقدام به اجراء و توسعه شبکه کابل فیبر نوری در ۳۳ نقطه شهر و روستا، توسعه شبکه دسترسی با استفاده از کافو نوری در ۷ نقطه شهری و روستایی و نصب و راه اندازی Wifi در ۲۳ نقطه شهری کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اپراتور همراه اول با تعداد دو میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک تلفن همراه و ضریب نفوذ ۸۵ درصدی نزدیک به ۹۰ درصد از مسیرهای جاده‌ای استان را تحت پوشش خود قرار داده است و مخابرات منطقه گیلان نیز با بیش از یک میلیون و ۳۶ هزار مشترک تلفن ثابت و ضریب نفوذ ۴۰.۳۳ درصدی بیش از ۳۱۶ هزار مشترک اینترنت ثابت استان را تحت پوشش خود قرار داده است.

توکلی ادامه داد: با توجه به شعار جهش تولید، امیدواریم با راه اندازی، ایجاد زیرساخت و ارتقای سایت‌های ارتباطی شاهد توسعه روزافزون، ایجاد اشتغال و رشد و شکوفایی اقتصاد استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار