کد خبر: ۸۹۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 03 September 2020

 

 

50 میلیارد تومان وام اشتغال امسال به مددجویان کمیته امداد گیلان پرداخت شد

گروه استان‌ها- مدیرکل کمیته امداد استان گیلان گفت: ۵۰ میلیارد تومان وام اشتغال و خودکفایی امسال به مددجویان کمیته امداد گیلان پرداخت شد.

عباس اهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه کمیته امداد نیز در راستای تحقق اهداف مورد تأکید اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار جهش تولید برنامه‌های مستمری را مورد پیگیری قرار می‌دهد اظهار داشت: 50 میلیارد تومان وام اشتغال و خودکفایی امسال به مددجویان کمیته امداد گیلان پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان این نهاد را نیز در راستای تحقق همان سیاست‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری تلقی کرد و ابراز داشت: به همین مناسبت در هفته دولت امسال شاهد افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد استان گیلان خواهیم بود.

اهرابی ایجاد فرصت‌های اشتغالزایی در مناطق مختلف استان گیلان و شناسایی حوزه‌های جدید در این زمینه را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: بدون شک یکی از بخش‌هایی که همواره مورد توجه کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی و پشتیبان قرار داشته دارد بحث توانمندسازی مددجویان و خانواده‌های تحت پوشش است.

وی نگاه کمیته امداد به مناطق روستایی استان گیلان برای توسعه بهره‌وری و ایجاد اشتغال را نگاهی کاملاً راهبردی و پیشرو ارزیابی کرد و ابراز داشت: ایجاد شغل با پرداخت وام‌های بدون بهره از دیگر اقداماتی است که کمیته امداد با حمایت از اجرایی شدن آن‌ها قصد دارد به ارتقاء شرایط اقتصادی مددجویان خود کمک کند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی بیشتر در زمینه‌هایی نظیر کشاورزی، شیلات، دامپروری، خدمات و صنایع‌دستی اجرایی می‌شوند خاطرنشان کرد: بخش‌های مورد اشاره از جمله ظرفیت‌های استان گیلان در اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شوند که حمایت‌های خوبی نیز از آن‌ها به عمل می‌آید.

اهرابی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین کمیته امداد و سازمان‌هایی نظیر آموزش فنی و حرفه‌ای را اقدامی اثربخش توصیف کرد و ابراز داشت: با هماهنگی‌هایی که انجام شده مددجویان کمیته امداد می‌توانند در راستای ایجاد اشتغال پایدار از فرصت دریافت آموزش‌های کاربردی و مهارتی برخوردار شوند.

وی کارکردهای مفید برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت را برای مددجویان برشمرد و با تأکید بر اینکه یکی از رموز پایدارسازی اشتغال ایجاد شده نظارت مستمر بر نحوه انجام فعالیت‌ها است اظهار داشت: مجریان طرح اشتغال که دوره‌های مهارتی را گذرانده‌اند در مسیر اجرای طرح‌های اشتغال با مشکلات و موانع کمتری روبه‌رو می‌شوند. 

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی وحرفه‌ای را پایه و رکن اصلی موفقیت در اشتغالزایی مددجویان اعلام کرد و در همین زمینه عنوان کرد: کمک به مناطق محروم و روستاهای کم‌برخوردار و حمایت از خانواده‌های محروم از جمله اهدافی است که با توسعه توان اقتصادی و معیشتی مردم محقق می‌شود.

اهرابی با بیان اینکه اموری نظیر تقویت هر چه بیشتر بخش اشتغال خانگی زنان سرپرست خانوار همواره در دستور کار کمیته امداد استان گیلان قرار داشته است تصریح کرد: استعداد فراوانی در مددجویان تحت پوشش کمیته امداد وجود دارد که شناسایی و هدایت درست آن‌ها می‌تواند به حرکت چرخه اقتصادی مددجویان کمک کند.

 وی از ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در پنج ماهه نخست امسال و استمرار پرداخت تسهیلات حمایتی به مددجویان کمیته امداد استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: کمیته امداد گیلان نظارت مستمری بر اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان دارد و بستر ورود مددجویان مستعد پذیرش شغل را با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی فراهم می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار