کشت گل مریم به روش هیدروپونیک در شهر فیروزآباد، با موفقیت اجرا شد.
کد خبر: ۸۹۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ 03 September 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:محمدصادق فرهنگ‌دوست مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی جهاددانشگاهی فیروزآباد با اشاره به امکان کاشت و پرورش این گیاه در اقلیم این شهرستان، گفت: در گذشته به همت جهاددانشگاهی استان فارس، کشت زعفران به روش هیدروپونیک با موفقیت اجرایی شده است لذا موضوع استفاده از این روش در کاشت گل مریم هم مورد توجه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه یکی از مزایای کشت هیدروپونیک، کاهش چشمگیر مصرف آب است، گفت: رشد سریعتر گیاه، جلوگیری از فرسایش خاک، ممانعت از رشد علف هرز و آفت، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کنترل شرایط محیطی از دیگر مزایای این روش محسوب می‌شود.
فرهنگ‌دوست افزود: اینکه گل مریم یک گیاه چندساله محسوب می‌شود و کاشت آن تقریبا در فصول مختلف امکانپذیر است، در کنار مزیت‌های صادراتی این محصول از عوامل موثر در دنبال کردن اجرای روش کشت هیدروپونیک گل مریم به شمار می‌رود.
به گفته این محقق؛ اسانس تولید شده از گل مریم، یکی از پرمصرفترین اسانس‌ها در صنایع آرایشی و بهداشتی جهان به شمار می‌رود و این موضوع امکان بازدهی اقتصادی را افزایش خواهد داد.
مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی جهاد دانشگاهی فیروزآباد، با بیان اینکه هیدروپونیک، روشی بسیار ساده و کم هزینه محسوب می‌شود که در هر شرایط جغرافیایی و آب و هوایی قابلیت اجرا دارد، گفت: در این نوع کاشت، گل‌هایی شاداب با عطر و بوی مناسب تولید شده است.
فرهنگ‌دوست افزود: گیاهان تولید شده در این روش در حدود سه ماه، به محصول خواهند رسید و این موضوع بر اقتصادی بودن کار تاثیرگذار است.

برچسب ها: کشت ، گل مریم ، فیروزآباد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار