کشتی‌گیر المپیکی استان قم بعد از حدود هفت ماه تعطیلی تمامی تمرینات و مسابقات ورزشی بار دیگر در اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان حضور می‌یابد.
کد خبر: ۸۹۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ 05 September 2020

به گزارش تابناک قم، کشتی‌گیری که از رده سنی نوجوانان در رقابت‌های قهرمانی کشور به عنوان یک استعداد و نخبه خود را معرفی کرد و به تیم ملی راه یافت، بعد از درخشش در ترکیب تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ایران، اکنون عضو تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان است.

این کشتی‌گیر علیرضا نجاتی است که در وزن 60 کیلوگرم در تابستان سال گذشته همراه با تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران زیر نظر محمد بنا به رقابت‌های 2019 قهرمانی جهان در شهر نور سلطان قزاقستان رفت و در میان شگفتی همگان با ایستادن در جایگاه سوم دنیا، ضمن کسب مدال برنز به سهمیه بازی‌های المپیک توکیو نیز دست یافت.

تحسین رئیس فدراسیون کشتی از عملکرد نجاتی

درخشش فراتر از انتظار نجاتی در این رقابت‌ها علاوه بر اینکه رضایت محمد بنا سرمربی با سابقه و با تجربه تیم ملی را به دنبال داشت، زبان علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی را نیز به تحسین گشود، کشتی‌گیری که حالا یکی از امیدهای تیم ملی ایران برای جانشینی کشتی‌گیر بزرگی همچون حمید سوریان محسوب می‌شود.

بعد از شیوع کرونا در اسفند ماه سال 1398 و لغو تمامی مسابقات رسمی و اردوهای آماده‌سازی تیم ملی به دلیل تداوم انتشار این ویروس در نقاط مختلف کشور و جهان، نجاتی و دیگر اعضای تیم ملی ناگزیر به صورت شخصی تمرینات خود را ادامه دادند تا بعد از صدور مجوز استارت مجدد تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی، از هفته آینده به تعطیلی حدودا هفت ماهه اردوی تیم ملی پایان دهند.

در واقع پس از ماه‌ها تعطیلی به دلیل شیوع کرونا، اردوی تیم ملی کشتی فرنگی از روز شنبه ۲۲ شهریور ماه از سر گرفته می‌شود و کشتی‌گیران با شرط رعایت نکات بهداشتی و به شکل قرنطینه به اردو می‌روند، در شرایطی که طبق اعلام سرمربی تیم ملی قرار است این اردوی یک هفته‌ای با دعوت از سه کشتی‌گیر در هر وزن المپیکی و دو کشتی گیر در اوزان غیر المپیکی برگزار شود.

نخستین برنز نجاتی از مسابقات بزرگسالان جهان

علیرضا نجاتی فرنگی‌کار المپیکی استان قم در حالی به این اردو می‌رود که تابستان سال 1398 در رقابت‌های جهانی قزاقستان و گزینشی المپیک، در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر برابر حریف اهل ترکمنستان به پیروزی رسید، در مسابقه دوم هایتم محمود از مصر را سه بر یک برد و در مرحله سوم با نتیجه هفت بر صفر حریفی از کره جنوبی را مغلوب کرد.

نجاتی در مسابقه چهارم خود برابر ایووآنگلوف قهرمان جهان از کشور بلغارستان با نتیجه سه بر یک صاحب برتری شد و ضمن قطعی کردن سهمیه المپیک توکیو به مرحله نیمه‌نهایی رسید اما در این مرحله با نتیجه 10 بر یک مغلوب کنیچیرو فومیتا قهرمان جهان از ژاپن شد و به فینال نرسید تا اینکه در رده‌بندی حریف ازبکستانی خود و دارنده مدال برنز المپیک و یک نقره و دو برنز جهان را شکست داد و به نخستین مدال خود به رنگ برنز از مسابقات بزرگسالان جهان دست یافت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار