کارشناس تغذیه بیمارستان شفا گفت: برای بهبود عملکرد ریه ها، رژیم غذایی باید حاوی کلسیم، فسفر، منیزیم و پتاسیم کافی باشد.
کد خبر: ۸۹۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵ 05 September 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:هنگامه مهدوی نیا، کارشناس تغذیه بیمارستان شفا در گفت و گوخوراکی های مفید برای ریهگفت: تغذیه مطلوب در رشد و تکامل ارگان‌های تنفسی نقش اساسی دارد.

 

او افزود: سیستم تنفسی با عملکرد صحیح در بدن، اکسیژن مورد نیاز سلول‌ها را فراهم می‌کند تا انرژی حاصل از درشت مغذی‌ها را دریافت و محصولات متابولیکی اضافی را دفع کند.

مهدوی نیا بیان داشت: به طور کلی تغذیه‌ سالم و متابولیسم مناسب مواد غذایی برای تشکیل، تکامل، رشد، بلوغ و محافظت از ریه‌ها و همچنین فرآیند‌های مرتبط در طول زندگی ضروری است.

او تصریح کرد: ریه ها، بدن را قادر می‌سازند که اکسیژن مورد نیاز سلول‌ها برای متابولیسم را دریافت و دی اکسید کربن تولید شده را خارج کند.

کارشناس تغذیه بیمارستان شفا بیان کرد: در بیماری‌های ریوی، باید انرژی کافی از طریق مواد غذایی در اختیار بدن قرار داده شود.

او گفت: رژیم غذایی حاوی کلسیم و فسفر (لبنیات)، منیزیم (مغز‌های خوراکی) و پتاسیم کافی (موز منبع پتاسیم بوده) برای بهبود عملکرد ریه مناسب است.

مهدوی نیا افزود: مصرف مواد غذایی دارای چربی امگا ۳ مانند ماهی سالمون، غذا‌های با پروتیین بالا، مانند تخم مرغ، استفاده از پیاز، آویشن و زنجبیل برای بهبود عملکرد ریه مفید است؛ البته در صورتی که فرد به این مواد غذایی حساسیت نداشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار