رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمانشاه از برگزاری آزمون ماده ۱۸۷ دادگستری (ورود به حرفه کارشناسان رسمی دادگستری) در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ 07 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،رامین شیرزادی در نشستی خبری که امروز(17 شهریور) برگزارشد، بااشاره به آغاز فعالیت مرکز کارشناسان رسمی دادگستری کرمانشاه از سال 1390، اظهارکرد: این مرکز حدود یک دهه پیش با هدف کوتاه کردن مسیر پرونده‌های قضایی و کمک به کاهش تعداد پرونده‌های موجود در مراکز قضایی تشکیل شد.

وی تصریح کرد: اکنون نیز با گذشت نزدیک به 10 سال از فعالیت این مرکز حدود 330 کارشناس رسمی در 30 رشته داریم که با مراکز قضایی استان همکاری می‌کنند.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان در ادامه با بیان اینکه به منظور افزایش تعداد کارشناسان رسمی بزودی آزمون جذب نیرو انجام می‌گیرد، افزود: در این راستا، پنجشنبه(20 شهریور) همزمان با سراسر کشور شاهد برگزاری آزمون ماده 187 دادگستری(ورود به حرفه کارشناسان رسمی دادگستری) در کرمانشاه خواهیم بود.

وی اعلام کرد: از استان کرمانشاه حدود 1930 نفر- 275 زن و 1655 مرد – در 43 رشته این آزمون شرکت خواهند کرد.

شیرزادی تاکید کرد: داوطلبانی که دراین آزمون شرکت کرده اند ظرف امروز و فردا (دوشنبه و سه شنبه) می‌توانند کارت ورود به جلسه خود را از سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

وی اضافه کرد: این آزمون در دو حوزه امتحانی دانشگاه رازی برای داوطلبین مرد و حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی برای داوطلبین زن برگزار می‌شود.

به گفته رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمانشاه نتایج این آزمون ظرف دو ماه آینده اعلام می‌شود و داوطلبین پذیرفته شده که ظرفیت پذیرش آنها هنوز مشخص نیست، برای مدت حداقل شش ماه دوره کارآموزی را پشت سر خواهند گذاشت.

وی در ادامه با تاکید براینکه طی چندسال گذشته سطح کیفی کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمانشاه بسیار بالا رفته، اعلام کرد: در حال حاضر لیست کارشناسان رسمی دادگستری استان در اختیار قضات قرار دارد و آنها پرونده‌ها را بنا به نوع رشته به کارشناسان دادگستری ارجاع می‌دهند.

شیرزادی گفت: از مدت‌ها پیش تلاش هایی برای راه اندازی اتوماسیون ارجاع در مراکز قضایی در حال انجام است که با راه اندازی آن واگذاری پرونده ها از سوی قضات به کارشناسان دادگستری بصورت عادلانه تری انجام خواهد گرفت.

وی در پایان عنوان کرد: البته طی یکسال گذشته نزدیک به 300 پرونده هم بصورت مستقیم به خود مرکز وارد شده و برای رسیدگی به کارشناسان دادگستری واگذار شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار