فرماندار شاهرود:
به گزارش تابناک سمنان: نادر فخری فرماندار شاهرود با تاکید بر اینکه معدن بوکسیت تاش از قله شاهوار برداشت‌های نادرست و غیر اصولی صورت داده است، گفت: تا زمانی فرماندار هستم کاری که مردم راضی نباشند انجام نمی‌دهم.
کد خبر: ۸۹۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ 08 September 2020

فرماندار شاهرود منصوب شد/«فخری» تکلیف را روشن کرد - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency

فرماندار شاهرود در دیدار صبح سه‌شنبه خود با موثران شاهرود به میزبانی فرمانداری ضمن اشاره به ضرورت حمایت از صنایع بیان کرد: بعد از انتخابات یکباره شهرستان شاهرود درگیر کرونا شد و تا اردیبهشت این وضعیت ادامه یافت و توانستیم تا حدودی شاهد کاهش روند درگیری بیماری باشیم لذا سعی کردیم در دو ماهی که شهرستان درگیری با کرونا را ندارد، به سایر موضوعات بپردازیم که یکی از مهمترین این مسائل حمایت از تولید و جهش تولید بود.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی شاهرود در حریم شهر است و لذا اجازه احداث صنایع رتبه چهار تا شش در آن داده نمی‌شود، گفت: کارخانه خودرو سازی اگر به مشکل خورده دلیلش آن است که زمینی که بتوانیم در اختیار آن قرار دهیم و شرایط قانونی را داشته باشد، نداریم لذا اگر انتقادی بیان می‌شود می‌بایست به دلیل آن نیز اشاره شود.

نادر فخری با بیان اینکه در همین مدت محدود اقدامات خوبی در سطح شهرستان شاهرود رخ داد هرچند مشکلات برای ما زیاد بود، افزود: لازمه برنامه‌ریزی شناخت است اما دو نوع شناخت وجود دارد نخست شناخت از محیط پیرامونی و دوم محیط داخلی لذا مدیر باید بداند ظرفیت‌ها و تهدیدات و فرصت‌ها چیست که این امر همواره مد نظر ما در فرمانداری قرار داشته است.

فخری درباره آب نیز با تاکید بر اینکه کمبود آب امسال در شاهرود احساس نشد و این جز در سایه تلاش مسئولان ممکن نبود، افزود: در سال جاری هشت میلیارد تومان برای آب شرب شاهرود با پیگیری حسینی شاهرودی نماینده سابق شهرستان در مجلس اختصاص یافت تا هیچکس بی آبی را احساس نکنند همچنین سه میلیارد تومان برای انتقال آب کالپوش به شاهرود در نظر گرفته شده است و تنها مسئله اینجا است که باید سهم شرب و صنعت و کشاورزی کالپوش داده شود و مازاد آن به شاهرود منتقل شود.

وی با بیان اینکه ۳۳ میلیارد تومان هزینه انتقال آب از قطری شده است که برای یک و نیم کیلومتر خط لوله این میزان اعتبار معطل مانده است، افزود: با فرماندار علی آباد رایزنی‌هایی شده که اگر بتوانیم مشکل را حل کنیم و اگر این امر صورت نگرفت قرار است در حوزه سیاسی و استحفاظی شاهرود در همان منطقه چاه‌هایی حفر خواهیم کرد تا بتوانیم آب قطری را به شاهرود منتقل کنیم.

فرماندار شاهرود درباره شاهوار نیز با تاکید بر اینکه قبول داریم که برداشت‌های نادرست و غیر کارشناسی اتفاق افتاده است که جای بررسی دارد و باید مسببان آن شناسایی و با آن‌ها برخورد شود، گفت: اما اینکه معدن ادامه پیدا کند یا خیر، باید به دستگاه‌های ناظر کار را سپرد که ملاحظات زیست محیطی و اجتماعی و اشتغال می‌بایست مد نظر قرار گیرد.

فخری با بیان اینکه به والله تا وقتی من فرماندار شاهرود هستم و تا شما مردم راضی نباشید اجازه هیچ حرکتی را نه در شاهوار و نه در هیچ جای دیگر نمی‌دهم، گفت: معتقد هستیم هر جا تعامل و همدلی باشد پیشرفت هم وجود دارد و هرگاه اختلاف و مشکلات وجود داشته باشد، مشکل ایجاد می‌شود و پس رفت صورت می‌گیرد که شایسته مردم شاهرود نیست.

وی درباره کارخانه در دست احداث ذوب آهن نیز، تاکید کرد: مشکلات این ذوب آهن در حال حل شدن است با وام این مجموعه موافقت شده و استاندار سمنان موضوع کاغذ سنگی و ذوب آهن شاهرود را مورد پیگیری قرار داد اما برخی رسانه‌ها با کم لطفی اسم شاهرود را پوشش ندادند تا مردم فکر کنند استانداری فقط درباره مشکلات سمنان صحبت می‌کند از سوی دیگر مشکلات سیمان بیارجمند نیز در حال رفع شدن است که پیگیر استمهال وام‌های این طرح‌ها هم هستیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار