۱۴ سال پیش بود که روبان افتتاح تنها مسیر طولانی جاده‌ای دوچرخه سواری کرمانشاه پاره شد. مسیری ۱۷ کیلومتر و ۷۰۰ متری که از انتهای شهرک دولت آباد شروع می‌شد و تا سراب زیبای نیلوفر ادامه پیدا می‌کرد.
کد خبر: ۸۹۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 08 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،برای ساخت این پیست دوچرخه سواری طی سه سال، با قیمت های آن روز 400 میلیون تومان هزینه صرف شد.

هرچند این پیست دوچرخه سواری از همان زمان شروع به کار هم ایراداتی داشت که می‌شد به راحتی آنها را رفع کرد، اما پس از افتتاح نه تنها قدمی برای رفع این نواقص برداشته نشد، بلکه هیچ اقدامی هم برای حفظ و نگهداری پروژه ای که هزینه و زحمت زیادی برایش کشیده شده بود، صورت نگرفت، تاجایی که به نابودی رفت و دیگر امکان استفاده از آن وجود ندارد.

با وجود اینکه رئیس هیات دوچرخه سواری استان کرمانشاه می‌گوید پیگیری‌های زیادی را برای احیاء و بازسازی این پیست انجام داده، اما دستگاه های متولی تاکنون توجهی به پیگیری هایش نداشته‌اند.

جلال عزیزی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: علیرغم اینکه بهره بردار پیست جاده ای دوچرخه سواری کرمانشاه هیات دوچرخه سواری است، اما درواقع این پیست از پروژه های شهرداری است.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی وضعیت این پیست نه برای تمرین دوچرخه سواران کرمانشاه و نه سایکل توریست‌هایی که از آن عبور می‌کنند، اصلا مناسب نیست، مسیرش ایرادهایی دارد و موانع و چاله هایی به علت گذر زمان و فرسایش در آن ایجاد شده است.

ربیس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه افزود: در شان کلانشهر ما نیست که تنها پیست جاده ای که داریم به این وضعیت دچار شده و آن را رها کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: هم اکنون هم دوچرخه سوارانی که مسیر کرمانشاه تا سراب نیلوفر را برای تمرین انتخاب می‌کنند، از این پیست استفاده‌ای نمی‌کنند، بلکه از جاده اصلی تردد دارند که احتمال خطر تصادف را برایشان بالا می‌برد.

عزیزی اعلام کرد: سال گذشته با شهرداری مکاتباتی داشتیم و درخواست احیاء و بازسازی پیست را کردیم که توجهی نکردند. امسال هم دوباره پیگیری‌هایی انجام دادیم که فعلا نتیجه نداده است.

وی یادآورشد: زمانی که برای احداث این پیست برنامه چیدند، حتما طرح توجیهی هم برایش داشته‌اند، اکنون نمی دانیم چرا آن را به حال خود رها کرده‌اند.

رئیس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه افزود: حتی زمانی که یک خیابان یا کوچه را آسفالت می‌کنند نیز بعد از مدتی آن را ترمیم می‌کنند، حال مسئولین شهرداری فکر کنند که این پیست هم یکی از این معابر و خیابان هاست که اکنون به ترمیم نیاز دارد.

وی تاکید کرد: در بحث ترافیک و آلودگی هوا یکی از شعارهایی که همیشه داده می‌شود این است که مردم کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند و بیشتر به سمت استفاده از وسایل کم هزینه مانند دوچرخه بروند، این درحالی است که زیرساخت های آن را فراهم نکرده‌اند.

عزیزی گفت: تا زمانی که زیرساخت‌های لازم را برای تردد دوچرخه سواری فراهم نکنیم، مردم به سمت فرهنگ دوچرخه سواری ترغیب نمی‌شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار