بهزاد محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه از آغاز کوچ پاییزه عشایر از آذر ماه جاری به صورت رسمی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 09 September 2020

بهزاد محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه درباره کوچ پاییزه عشایر اظهار داشت: کوچ عشایر در استان کرمانشاه به دو صورت درون رفت و برون رفت است که درون رفت به شهرستان های گیلان غرب ، ثلاث بابا جانی، قصر شیرین و سرپل ذهاب و کوچ برون رفت که ایل های زوله، و ایل زنگنه هستند بیشتر به استان های ایلام، خوزستان و لرستان است .

وی در ادامه افزود: کوچ به دو صورت، سنتی و با ماشین آلات صورت میگیرد. کوچ سنتی از نیمه مهر ماه و کوچ با ماشینآلات در آذر ماه انجام می شود.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: بیمه اجباری و پلاک کوبی دام عشایر کچ رو، در حین کوچ لازم و ضروری است.

محمدی از ارائه آموزش های حین کوچ به عشایر کوچ رو خبر داد و بیان کرد: برنامه ریزی های لازم برای ارائه خدمات درمانی به عشایر در مناطق کوچ انجام شده است.

وی درباره تامین نیازمندی های عشایر کوچ رو گفت: سوخت مصرفی مورد نیاز عشایر از طریق شرکت فرآورده های نفتی انجام می شود.

محمدی با اشاره به تامین آب مورد نیاز عشایر، گفت: هر ساله تامین آب برای عشایر استان در کوچ بهاره و هم کوچ پاییزه انجام میدهیم در فصول سرد سال مصرف آب توسط عشایر کاهش می یابد با این حال ۳۰ دستگاه تانکر آب رسانی در مناطق گرمسیری استان و استان های ایلام و خوزستان مستقر می شود.

وی درباره تامین علوفه مورد نیاز عشایر افزود: خوراک دام عشایر کوچ رو از طریق اتحادیه تعاونی های عشایری استان در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار