ناهید فضلی در گفتگو با تابناک:
معاون آموزش ابتدایی و دبیر اجرایی سند تحول بنیادین استان کرمانشاه گفت:اجرای طرح خوانا (خواندن، نوشتن، گوش دادن، صحبت کردن و آداب و مهارت‌های زندگی) برای ۵ درصد مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی سراسر استان صورت خواهد پذیرفت.
کد خبر: ۸۹۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 12 September 2020

ناهید فضلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تدوین بسته‌های تحولی تحقق پذیر، سنجش پذیر، شوق انگیز و مورد نیاز و پذیرش جامعه اسلامی – ایرانی است که یکی از این بسته‌های تحولی ، بسته تحولی مدرسه خوانا می باشد.

وی خاطر نشان کرد: بسته تحولی "مدرسه خوانا " با هدف ارتقای مهارت‌های خواندن، نوشتن و آداب و مهارت‌های زندگی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ هم زمان با سراسر کشور و با مشارکت سازمان و نهاد‌های مختلف در سطح استان کرمانشاه در ۱۸۶ مدرسه ابتدایی و مرکز پیش دبستانی اجرا خواهد شد. 

معاون آموزش ابتدایی استان کرمانشاه افزود:از نو آوری‌های این طرح می‌توان به بهره‌گیری از جدیدترین یافته‌های علمی در زمینه تغییرات و تحولات آموزشی ( آموزش ترکیبی – مشارکتی – مدرسه محور ) و همچنین حرکت از حافظه محوری به مهارت محوری و پرورش خلاقیت نیز اشاره کرد.

وی با اشاره به اهداف این طرح ابراز داشت: این طرح که از اهداف و راهبردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقتباس شده است، نتایجی را در کوتاه مدت به صورت مستقیم و غیر مستقیم ، میان مدت به معنی ارتقاء جایگاه کشور جمهوری اسلامی ایران در آزمون های بین المللی خواندن و نوشتن و در بلند مدت نتایجی نظیر تقویت زبان ملی به ویژه در مناطق دوزبانه ، توسعه عدالت آموزشی ، تقویت هویت ایرانی اسلامی را دنبال می‌کند و موجبات رشد همه جانبه را فراهم می کند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار