معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی از پیش بینی تدارک ۱۴۰۰ تخت ویژه بیماران کرونایی برای پاییز و زمستان پیش رو خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 12 September 2020
به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر بهمن روشنی ، با اشاره به نزدیکی فصل پاییز و زمستان، گفت: با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزای فصلی و همزمانی این بیماری با کرونا، احتمال افزایش مبتلایان کرونا و نیاز به تخت‌های بیمارستانی وجود دارد و برای همین از هم اکنون در حال آماده سازی بخش‌های درمان برای خدمات رسانی هرچه بهتر به این بیماران هستیم.

وی از پیش بینی تدارک ۱۴۰۰ تخت برای پاییزِ کرونایی پیش رو خبر داد وافزود: در حالت پیک کرونا در استان که درخرداد امسال آن را تجربه کردیم تعداد بستری‌های کرونا به ۵۶۰ نفر رسید و با توجه به این تعداد، تخت‌های پیش بینی شده برای پاییز را دو تا سه برابر در نظر گرفته و به عدد ۱۴۰۰ تخت رساندیم.

روشنی تصریح کرد: بر اساس پروتکل‌های اعلام شده تعداد تخت‌های پیش بینی شده باید دو برابر حالت پیک کرونا باشد، اما برای اطمینان بیشتر در استان، تعداد تخت‌های پیش بینی شده را بیشتر از دو برابر در نظر گرفتیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: به تبع افزایش تخت‌ها تا ۱۴۰۰ تخت، تمامی امکانات از جمله تخت‌های ICU، دستگاه‌های اکسیژن ساز و سایر امکانات درمانی نیز برای درمان و رسیدگی بهتر به بیماران کرونایی افزایش می‌یابد. بطور مثال در بحث تعداد تخت‌های "آی سی یو" ۲۱ تخت در بیمارستان امام رضا (ع) و ۲۰ تخت نیز در بیمارستان فارابی اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۸۰۰ تخت ویژه بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان فعال است، گفت: در حال حاضر از این تعداد تخت تنها ۶۰ درصد آن اشغال شده و این آمار نشان می‌دهد این تعداد تخت بیش از حد نیاز است و بطور کامل جوابگوی درمان بیماران کرونایی است، اما بازهم با توجه به احتمال افزایش مبتلایان در پاییز این تعداد تا ۱۴۰۰ تخت افزایش می‌یابد.

روشنی با بیان اینکه افزایش امکانات درمانی برای گروه‌های در معرض خطر هم پیش بینی شده، گفت: در حال حاضر شناسایی این گروه‌ها صورت گرفته و متناسب با جمعیت آن‌ها امکانات درمانی ویژه برای آن‌ها هم در نظر گرفته شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: از جمله این گروه‌ها، شناسایی ۲۱۸ هزار و ۹۸۰ سالمند بالای ۶۰ سال در استان، ۱۹ هزار و ۵۷۵ بیمار دیابتی، ۹۷۹۵ بیماری کلیوی، ۲۴ هزار و ۱۹۰ بیمار پری دیابتیک و ۵۴ هزار و ۳۶۵ بیمار مبتلا به فشار خون کنترل نشده است.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به اقدامات صورت گرفته استان برای ورود به یک پاییز کرونایی آمادگی لازم را دارد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار