مدیرکل امور مالیاتی مازندران با اظهار این که پیش‌بینی می شد کرونا درآمد مالیاتی استان را کاهش دهد ، گفت : خوشبختانه درآمد استان از این محل با تحقق ۹۸ درصدی ، نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریبا ثابت باقی مانده است.
کد خبر: ۸۹۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴ 12 September 2020

مدیرکل امور مالیاتی مازندران با اظهار این که پیش‌بینی می شد کرونا درآمد مالیاتی استان را کاهش دهد ، گفت : خوشبختانه درآمد استان از این محل با تحقق ۹۸ درصدی ، نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریبا ثابت باقی مانده است.

علی اکبر حمزه ای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به این که بخشی قابل توجهی از فعالیت های اقتصادی استان بویژه در حوزه گردشگری از کرونا متاثر شده و تعدادی از واحدها همچنان در تعطیلی به سر می برند ، پیش بینی ها عمدتا بر کاهش درآمدهای مالیاتی بود.

وی گفت : تقریبا ۴۰ درصد از درآمدهای مالیاتی مازندران از حوزه خدمات به خصوص در بخش گردشگری تامین می شود و به همین خاطر هم پیش بینی کاهش دستکم همین میزان درآمد مالیاتی داشتیم ولی در سال جاری تا به امروز نه تنها درآمد مالیاتی مازندران کاهش نداشته است، بلکه در برخی حوزه ها افزایش میزان مالیات تکلیفی بودجه را نیز شاهد بودیم.

حمزه ای افزود : طبق آخرین داده های مالیاتی احصا شده از اظهارنامه ماهیانه مودیان اقتصادی مازندران، از ابتدای فروردین ماه امسال تا پایان مرداد ، تحقق ۹۸.۲ درصدی پرداخت مالیات در استان ثبت شده است.

وی گفت : این مدت در حوزه مالیات مستقیم با جذب ۵۲۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۱ درصدی را داشتیم و در واقع این میزان درآمد مالیاتی مستقیم نسبت به رقم تکلیفی بودجه سال ۹۹ تحقق ۱۰۸ درصدی داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران همچنین از رشد هفت درصدی مالیات بر ارزش افزوده در استان طی پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و توضیح داد : در این مدت ۲۸۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده داشتیم که به معنای تحقق ۸۲.۷ درصدی تکلیف استان بوده است.

وی مجموع درآمد مالیاتی استان در سال جاری را بیش از ۷۸۸ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت : این میزان رشد ۲۸ درصدی نسبت به سال گذشته دارد و به معنای تحقق ۹۸.۲ درصدی تکلیف بودجه ای استان در این بخش است.

افزایش تولید ناجی درآمدهای مالیاتی مازندران

حمزه‌ای علت تحقق درآمدهای مالیاتی استان را تحرک بخش تولید دانست و افزود : ویروس کرونا و تحریم ها که در هر دو روابط تجاری خارجی کشور را هدف قرار دادند، باعث شدند که بخش های تولیدی استان فعال شوند و شاهد افزایش تولید باشیم که این وضعیت در نهایت افزایش درآمدهای مالیاتی را نیز به همراه داشت.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران با اشاره به خروج تعدادی از حوزه های اقتصادی از گردونه فعالیت به دلیل کرونا ، گفت : با این حال بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی راکد استان به گردونه تولید توانست کسری درآمدهای مالیاتی را جبران کند.

حمزه ای در عین حال افزایش قیمت ها را نیز در بالا رفتن درآمدهای مالیاتی استان به خصوص در بخش ارزش افزوده تاثیرگذار دانست و افزود : خوشبختانه در حال حاضر نسبت به سال گذشته مازندران در حوزه درآمدهای مالیاتی عقب نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار