کیومرث مظفری در گفتگو با تابناک:
مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه از پوشش های بیمه برای بیماران کرونایی و بیماران خاص خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 13 September 2020

کیومرث مظفری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: بنابر مصوبات شورای عالی بیمه سلامت کشور ۹۰درصد هزینه های بستری بیماران کرونایی را همانند سایر بیماران و ۷۰درصد هزینه‌های بیماران سرپایی پرداخت گردیده است و تا کنون هیچ مشکلی رخ نداده است.

وی در ادامه افزود: تا پایان تیر۹۹ تمامی پرداخت ها و ۷۰درصد هزینه‌های بیمارستان های دانشگاهی تا پایان مرداد۹۹ نیز پرداخت شده است.

مظفری در مورد پوشش بیمه سلامت در مورد بیماران خاص اظهار داشت: این بیماران بدون پرداخت هیچ حق بیمه ای به صورت رایگان بیمه می شوند و هزینه ای که بابت بستری و خدمات درمانی از آنان دریافت می شود ۱۰درصد فرانشیز می باشد و پوشش دارو های بیماران خاص از ۷۰درصد تا ۹۰درصد مبلغ طبق تعرفه های شورای عالی بیمه سلامت کشور می باشد.

مظفری در مورد اقدامات بیمه سلامت درجهت جلوگیری از شیوع کرونا گفت: در حال حاضر مراجعین به بیمارستان های دانشگاهی نیازی به ارائه دفترچه بیمه ندارند و در بیمارستان های دانشگاهی دستگاه های اعتبار سنجی قرار داده شده که با وارد کردن کد ملی مراجعین پذیرش خواهند شد و در بخش سرپایی در کل شهرستان ها اکثر پزشکان و داروخانه‌ها و آزمایشگاه ها و سایر مراکز با آمار ۹۹درصدی به صورت الکترونیکی می باشد و در شهر کرمانشاه هم بیش از ۸۶درصد پزشکان و مراکز به سامانه الکترونیکی متصل هستند.

در ادامه افزود: طبق برنامه ریزی ها تا پایان آذر۹۹ استفاده از دفترچه به صورت فیزیکی از بین خواهد رفت و فقط با ارائه کد ملی تمام خدمات ارائه می‌شود و بیمارستان های غیر دانشگاهی نیز اخیراً به سامانه الکترونیکی بیمه سلامت متصل شده اند و در حال رفع مشکلات هستیم که این مشکلات تا پایان شهریور ۹۹ برطرف خواهد شد.

مظفری در پایان تأکید کرد: از تمام همشهریان عزیز خواهشمندیم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا به خود و کادر بهداشت و درمان کمک کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار