نماینده اقلید با بیان اینکه پاسخگویی به رسانه‌ها و مردم از وظایف یک نماینده می باشد، پیرامون طرح‌ها و برنامه‌های سطح ملی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های کمیسیون اقتصادی و مجلس طرح ساماندهی به مناطق آزاد تجاری می باشد که این امر به بنده محول شده است.
کد خبر: ۸۹۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ 13 September 2020
به گزارش تابناک فارس: مسلم صالحی ادامه داد: با توجه به ایجاد مناطق تجاری متعدد در سطح کشور اما تاکنون ارزیابی جامعی از عملکرد این مناطق و آسیب‌شناسی آنها صورت نگرفته پس بنای مجلس و کمیسیون اقتصادی مجلس بر آن است که یک آسیب‌شناسی و ارزیابی در این مناطق صورت گرفته و فلسفه ایجاد مناطق آزاد تجاری، اهداف و برنامه‌های آن بررسی شود.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از لزوم بازنگری شیوه‌نامه احداث مناطق آزاد تجاری در سطح کشور گفت: به زودی در این کمیسیون تخصصی مجلس، شیوه‌نامه بازنگری می‌شود تا این مناطق بتوانند ضمن پاسخگویی به نیازهای کشور و مردم، موجب توسعه، عمران و آبادی مناطق مختلف کشور شوند.
 
وی با بیان اینکه عرضه و تقاضای مسکن در سطح کشور تناسب ندارد، عنوان کرد: در سطح کشور بسیاری از منازل بنا به دلایلی به بازار عرضه نشده و از سویی تقاضا برای خرید و یا اجاره منزل در جامعه روز به روز در حال افزایش می باشد و این افزایش تقاضا در برابر عرضه کم همچنین سایر عوامل همچون نرخ زمین، افزایش قیمت مصالح و بالارفتن دستمزد کارگر، سبب شده شاهد افزایش قیمت چند برابری مسکن در طی یک سال گذشته باشیم.
 
نماینده مردم اقلید در مجلس پیرامون راهکار مجلس برای حل مشکل افزایش چندبرابری قیمت مسکن، تصریح کرد: طرح مالیات بر منازل خالی را به منظور کنترل بازار مسکن و کاهش قیمت در این حوزه در کمیسیون اقتصادی کلید زدیم به نحوی که صاحبان ملک در اثر پرداخت مالیات‌های سنگین، از خالی نگه داشتن منازل خود به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی منصرف شوند.
 
وی همچنین گفت: طرح مالیات بر منازل خالی به زودی در کمیسیون تکمیل خواهد شد و پس از تصویب در صحن مجلس، به شورای محترم نگهبان ارسال خواهد شد.
 
عضو مجمع نمایندگان فارس، ساماندهی جاماندگان از سهام عدالت را از طرح‌های دیگر کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد و بیان داشت: عده‌ای به هر دلیلی در زمان اعطای سهام عدالت، از آن محروم شده که در تلاش هستیم دولت را مکلف به اعطای سهام به این افراد نماییم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار