محبت جمالی نیا در گفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان سرپل ذهاب از رشد ۲۰ درصدی ساخت واحد‌های مسکونی روستایی، افزایش تعداد طبقات واحد‌های مسکونی شهری، افزایش بیش از هفت هزار واحد مسکونی شهری در شهرستان بعد از زلزله آبان ۹۶ خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 15 September 2020

محبت جمالی نیا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:همچنین ساخت بیش از ۵۹ واحد آموزشی فرهنگی و ورزشی در شهرستان سرپل ذهاب تنها بخشی از فرصت سازی انجام شده از قبل زلزله است.

وی خاطر نشان کرد:مشکلات اقساط بانکی زلزله زدگان با توجه به پایان یافتن مدت ۲ساله امهال تسهیلات برای مردم مشکلاتی را بوجود آورده که عدم استفاده از تسهیلات تکمیلی ساخت اختصاص یافته بنیاد مستضعفان برای یک هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی تخریبی یکی از این مشکلات است.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب افزود: عدم وجود ساختمان انتقال خون برای خونگیری در سرپل ذهاب که مرکزیت چهار شهرستان همجوار و غربی استان کرمانشاه را دارد از دیگر مشکلات شهرستان است که باتوجه به تامین زمین لازم نیازمند تامین اعتبار ساخت می باشد.

به گفته این مسئول، ساختمان‌های اداری، مراکز علمی جهاد کشاورزی، کتابخانه های عمومی و در مجموع ۲۸ واحد اداری آسیب دیده و تخریبی برای تکمیل بازسازی خود به اعتباری بیش از ۵۷۰ میلیارد ریال نیاز دارند.

جمالی نیا تصریح کرد:اصلاح و روکش آسفالت راه های اصلی شهرستان به طول ۸۹ کیلومتر نیازمند ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار است که در جریان بازسازی شهرستان دچار آسیب شده اند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار