امسال جشن عاطفه‌ها جای خود را به شورعاطفه‌ها داده و به علت شیوع کرونا دیگر پایگاهی برای جمع آوری کمک‌های شما در سطح شهر‌ها احداث نمی‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱ 15 September 2020

به گزارش تابناک سمنان کرونا که آمد دیگر بچه و بزرگ نشناخت، زندگی‌ها را مختل کرد. هر روز به این امید که حالا چند روز دیگر کرونا تمام می‌شود و به زندگی عادی برمی‌گردیم گذراندیم. روز‌های زیادی آمدند و رفتند تا اینکه ۶ ماه از عید نوروز گذشت و رسید به فصل آغاز مدرسه. کرونا حال و هوای مهر را هم تغییر داد، شهریورماه بوی ماه مدرسه را آورد و تبلت شد ابزاری برای آموزش به دانش آموزان.

اما در این بین بودند دانش آموزانی که ابزار جدید را نتوانستند به این راحتی تهیه کنند یا پولش را نداشتند و یا اینکه خانه و مدرسشان آنقدر‌ها از شهر دور بود که برای خرید تبلت نمی‌توانستند به شهر بیاید، اما جشن عاطفه‌ها که هر سال مداد و دفتر دست دانش آموزان می‌داد امسال ایده جدیدی را در پیش گرفت.

جشن عاطفه‌ها که هرسال به صورت دیگری برگزار می‌شد امسال با حال و هوای ایام محرم و شرایط کرونایی رنگ و بومی متفاوتی به خود گرفت. شور عاطفه‌ها به حرمت امام حسین (ع) جای جشن عاطفه‌ها را گرفت و قرار شد علاوه بر جمع آوری نوشت افزار برای کودکان نیازمند تبلت هم در اختیارشان قرار گیرد.

اما از آن جایی که یک دست صدا ندارد، کمیته امداد، بانی برگزاری شورعاطفه‌ها، به دستان پر مهر و محبت مردم احتیاج دارد تا بتواند برای ۷۵۰ هزار دانش آموز و دانشجوی تحت پوشش خود را امسال تکیه‌گاه ویژه تری باشد. این بار هم تکیه گاه آموزشی و هم تکیه گاه حمایتی.

جشن عاطفه‌ها، شور عاطفه‌ها شد/ دانش آموزان مناطق محروم چشم انتظار شما

در این باره مجید باجلان معاون اداری- مالی کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: در بررسی اولیه ۲۵۰ هزار دانش آموز و دانشجو نیازمند تبلت شناسایی شدند.

او با بیان اینکه در اولویت اول قرار داد تولید ۵۰ هزار تبلت با یکی از شرکت‌های وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بسته شده است، گفت: اولویت ما خانواده‌های چند فرزندی و مناطق محروم است تا بتوانند در فضای مجازی به تحصیل خود ادامه دهند.

باجلان این قول را هم داد که این تبلت‌ها در اواسط مهر‌ها ماه تحویل بگیرند و تا اواخر مهر به دست دانشجویان و دانش آموزان برسانند.

نکته قابل توجه آن است که این تبلت‌ها دارای سیمکارت کودک است و با کمکی که وزارت ارتباطات داشته است، سعی شده که اینترنت رایگان در اختیار دانش آموزان و دانشجویان قرار بگیرد و دسترسی شبکه‌های مجازی غیر بومی و خارجی برای آن‌ها بسته شده است.

هر سالانه برای جشن عاطفه‌ها پایگاه‌هایی در سطح شهر برای جمع آوری مبالغ مردمی مستقر می‌شد، اما امسال به واسطه بیماری کرونا احداث پایگاه‌ها در دستور کار نیست، اما ماجرا از جایی قشنگ‌تر می‌شود که با کمک وزارت ارتباطات و پست ایران قرار است از ۷ تا ۱۱ مهرماه همه خودرو‌های پست برای جمع آوری لوازم نوشت افزار به کار گرفته شوند تا شور مهر و عاطفه در روز‌های کرونایی شهر بیشتر شود.

نکته قابل توجه آن است که کمیته امداد بانی پای کار جشن عاطفه‌ها هرساله مبلغی به حساب دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش واریز و یا بسته‌های آموزشی به آن‌ها اهدا می‌کند. حالا که بنیاد مستضعفان برای خرید ۱۴ هزار تبلت کمک کرده و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز برای تهیه حدود ۱۰ هزار تبلت اقدام کرده است مشارکت مردمی هم می تواند دست کودکان زیادی را بگیرد و سال تحصیلی کرونایی را برایشان با تبلت های آموزشی راحت تر کند.

جشن عاطفه‌ها، شور عاطفه‌ها شد/ دانش آموزان مناطق محروم چشم انتظار شما

البته کمک‌های رئیس جمهور به پویش ایران همدل از طریق تامین تجهیزات آموزش غیر حضوری، به دست دانش‌آموزان نیازمند رسید.  رئیس جمهور در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی (ع) نذر شخصی خود را به پویش ایران همدل اهدا کرد که در  آغازین ساعات برگزاری شور عاطفه‌ها، این کمک‌ها با تامین تجهیزات و ملزومات آموزش غیر حضوری، در اختیار دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفت.

کمیته امداد از مردم می خواهد اگر توانش را دارد با استفاده از شماره کارت  ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ مبالغ مورد نظر خود را برای کمک به دانش آموزان نیازمند به حساب کمیته امداد واریز کنند.  «شور عاطفه‌ها» با هدف جذب کمک‌های مردمی برای دانش‌آموزان نیازمند از  ۲۲ شهریورماه آغاز شده و تا ۱۱ مهرماه در سراسر کشور ادامه دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار