سیاوش وزیری در گفتگو با تابناک:
فوق تخصص بیماری های عفونی و رئیس بیمارستان گلستان در کرمانشاه گفت:کمیته های ویژه جهت نظارت بر وضعیت سلامت دانش آموزان در راستای مقابله با کرونا در استان تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۹۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 15 September 2020

دکتر سیاوش وزیری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:به مدیران مدارس و والدین دانش آموزان توصیه می شود دستورالعمل های بازگشایی مدارس را مطالعه کنند در این دستورالعمل پیش‌بینی شده است که باید کمیته ای در مدارس تشکیل شود.

وی افزود:این کمیته باید هر دو هفته یکبار بر وضعیت سلامت دانش آموزان، ایمنی مدارس و رعایت مسائل بهداشتی نظارت داشته باشد

وزیری عنوان کرد: در مدارس باید بزرگترین کلاس ها برای حضور دانش آموزان در نظر گرفته شود، فاصله گذاری یک متر در طول و عرض مدنظر قرار داده شود بو تمامی کادر آموزشی و دانش آموزان باید در کل زمان حضور از ماسک استفاده کنند.

وی همچنین تصریح کرد:مدارس باید شوینده های الکلی را در اختیار دانش آموزان قرار دهند و از فعالیت های ورزشی جمعی پرهیز کنند و دوره کلاس ها باید کمتر از یک ساعت و به صورت ۳۵دقیقه ای باشد.

وزیری در پایان گفت:با توجه به شیوع آنفلوانزا در فصل پاییز موارد رعایتی مشابه به بیماری کرونا می باشد و دسته ای از افراد که دارای شرایط خاص مانند افراد بالای شصت سال، زنان باردار و افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند حتما طبق پروتکل کشور باید واکسن استفاده کنند و چون تعداد واکسن معادل جمعیت نیست فقط به گروه های پر خطر توصیه می شود ‌تا

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار