مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به شرایط متفاوت سال تحصیلی جدید به دلیل شیوع کرونا، گفت: دانش‌آموزان را مجبور به آمدن به مدرسه نکرده‌ایم.
کد خبر: ۹۰۰۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 17 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مجید یزدان پناه بر لزوم افزایش همکاری و تعامل بین آموزش و پرورش استان و دانشگاه فنی و حرفه ای تاکید کرد و گفت: این دو مجموعه آموزشی برای تداوم فعالیت هایشان به همدیگر نیاز دارند و اگر آموزش و پرورش یک دانش آموز را 12 سال بدرستی تربیت کند، شرایط برای حضورش در دانشکده های فنی و حرفه ای فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق تفاهم نامه ای که از سال گذشته با دانشگاه فنی و حرفه ای استان منعقد کردیم، برای جلوگیری از اشتباهات گذشته، راه اندازی رشته های جدید در دانشگاه براساس گرایشی خواهد بود که دانش آموزان در دبیرستان‌ها به سمت این رشته‌ها دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: گاها در دانشگاه‌ها شاهد راه اندازی رشته هایی با هزینه‌های گزاف و بدون انجام کار کارشناسی بوده‌ایم که بعدها چون دانش آموز فارغ التحصیلی در آن رشته ها نداشته‌ایم، مجبور به حذف آن رشته در دانشگاه شده‌اند.

وی افزود: براین اساس، از این پس به دانشگاه ها اعلام خواهیم کرد که در کلاس 10 در فلان رشته چه تعداد دانش آموز داریم تا دانشگاه برای ورود این دانشجویان برای چندسال آینده رشته مورد نیاز را راه اندازی کند.

یزدان پناه عنوان کرد: از سوی دیگر در برنامه ریزی هایمان بدنبال چسبیدن هنرستانها به آموزشکده‌های فنی و حرفه ای هستیم و در این راستا به هنرستانهای غیردولتی فنی نزدیک به آموزشکده ها در کوتاهترین زمان مجوز می‌دهیم و همکاری لازم را با آنها خواهیم داشت.

وی اظهارکرد: آماده هرگونه همکاری با دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه استفاده از کارگاه ها و تجهیزات هستیم تا با این تعاملات بتوانیم نیروهایی ماهر تربیت کنیم.

این مسئول در ادامه دانشگاه فنی و حرفه ای را قدیمی ترین دانشگاه استان و حتی غرب کشور دانست و گفت: هرچند که این دانشگاه تا سال 1390 زیر مجموعه آموزش پرورش بود و پس از آن جدا شد، اما پیوند بین این دانشگاه و آموزش و پرورش همچنان تداوم دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه به شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن بر فعالیت های آموزشی در دنیا اشاره کرد و گفت: وقفه ای که در ماه های گذشته به خاطر شیوع این بیماری در فعالیت های آموزشی افتاده تاکنون سابقه نداشته، اما در مجموع هم آموزش و پرورش و هم دانشگاه ها خوب بر این بحران فائق آمدند.

وی تاکید کرد: کرونا همچنان ادامه دارد و با متوقف ماندن فعالیت ها هیچ کاری پیش نمی‌رود، برای همین ضروری است که با آن کنار بیائیم و فعالیت هایمان را از سر بگیریم.

یزدان پناه بااشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در روزهایی که دنیا درگیر کرونا شده، گفت: هیچ اجباری برای آمدن دانش آموزان به مدارس نیست، اما مبنا حضور است و براین اساس عوامل اجرایی مدارس، شرایط را برای حضور دانش آموزان فراهم کرده‌اند.

وی تاکید کرد: اگر دانش آموزی هم نخواهد که در مدارس حضور پیدا کند، از طریق برنامه های تلویزیونی و برنامه شاد می تواند آموزش ببیند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه اعلام کرد: مردم کرمانشاه طی سه سال گذشته با سه بحران بزرگ زلزله، سیل و کرونا مواجه شده اند و از آنجایی که فرزندان این خاک بزرگ شده بحران بزرگی همچون جنگ هستند، برای همین از کنار این بحران ها هم عبور کردند و می‌کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار