دبیر تشکل رویش نیروهای انقلاب اسلامی گفت: در مسأله آب یکی از مقصرین اصلی را دولت می‌دانیم، با توجه به اینکه همه می‌دانند که آب، مهم‌ترین مشکل استان است، بیش از دو سال است که دولت برای تغییر مدیریت آب استان فراخوان داده و عملاً پایه‌های مدیریتی مدیر فعلی را نیز متزلزل کرده است.
کد خبر: ۹۰۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳ 18 September 2020

حامد یزدیان درخصوص جلسه احزاب با سخنگوی دولت و دستیار رئیس‌جمهور اظهار داشت: در این جلسه حدود ۲۰ نفر از احزاب اصلاح‌طلب، اصول‌گرا و مستقل حضور داشتند و حدوداً دو ساعت به طول انجامید.

دبیر تشکل رویش نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: برخی بیشتر جلسه را به تعارف گذراندند و حرفی برای گفتن نداشتند، گروه دیگر نیز اشاراتی را در بحث‌های کلی مانند مدیریت واحد شهری و آب و انتقاداتی نسبت به عملکرد دولت داشتند.

وی تصریح کرد: بنده نیز در این جلسه مطرح کردم که ما قواعد دموکراسی را پذیرفته‌ایم و انتظار نداریم که دولت مثل ما فکر کند زیرا ما جریان منتقد دولت هستیم و سلیقه‌ها در بسیاری از موارد متفاوت است.

یزدیان ادامه داد: اما همیشه خودمان را این‌طور توجیه می‌کردیم که این دولت علی‌رغم همه انتقاداتی که نسبت آن داریم، شاید امتیازاتی هم داشته باشد.

دبیر تشکل رویش نیروهای انقلاب اسلامی گفت: مثلاً دولت، یک دولت پیر است و معمولاً افراد کابینه در سی سال دوم خود هستند و انتظار جوان‌گرایی از این دولت نداشتیم اما می‌توانستیم بگوییم که این افراد در مقابل باتجربه و پخته هستند، ولی دیدیم که این دولت نیز تصمیمات خلق‌الساعه و صحبت‌های متناقض به ویژه در مسائل اقتصادی بسیار دارد.

وی با اشاره به صحبت‌های متناقض دولت‌مردان به‌ویژه در مسأله ارز، خودرو، گشایش اقتصادی و... عنوان کرد: یکی دیگر از انتقادات این بود که در این دولت نگاه امنیتی بسیار زیاد است و افراد امنیتی در دولت زیاد هستند که نسبت به آن انتقاد داشتیم.

یزدیان افزود: اما آن را پذیرفته بودیم که شاید با وجود این نوع نگاه که رئیس‌جمهور نسبت به منتقدین دارد، امید داشتیم که در وحدت ملی، به دلیل تجربه امنیتی نیز مراقب باشند ولی شاهد نفوذ در رده‌های بالای مدیریتی کشور هم بودیم.

دبیر تشکل رویش نیرو‌های انقلاب اسلامی با بیان اینکه شعارهای دولت لیبرالی بود و ریشه مذهبی نداشت، افزود: انتظاری از دولت نداشتیم که درخصوص مباحث سند ۲۰۳۰، تحول بنیادین آموزش و پرورش، مباحث فرهنگی و... اقدامی داشته باشد اما تصور می‌کردیم که حداقل شاید در شاخص‌های توسعه پایدار، صنعت و... گامی بردارند که دیدیم در آن زمینه‌ها نیز اتفاقی رخ نداد.

وی بیان داشت: در دولت سازندگی اگر تورم ۴۰ درصد بود، حداقل اقدامات عمرانی در کشور انجام می‌شد اما امروز هم تورم ۴۰ درصدی داریم و هم دیگر مشکلات را داریم.

یزدیان با اشاره به شعار سال یعنی جهش تولید، عنوان کرد: انتظار داشتیم که در این سال حداقل وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامی داشته باشد اما می‌بینیم که مهم‌ترین وزارت در این زمینه، در یک سال گذشته با سرپرست اداره می‌شود و دولت در معرفی یک وزیر برای این وزارتخانه مانده است.

دبیر تشکل رویش نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: در بحث سیاست خارجی نیز به همین شکل، اعتقاد داشتند که دولت‌های قبلی نگاه تند داشتند و ما اهل مذاکره هستیم، اما در این مورد نیز دیدیم که تمامی امتیازات را از دست دادند.

وی با اشاره به بحث آب، تصریح کرد: در مسأله آب نیز یکی از مقصرین اصلی را دولت می‌دانیم، با توجه به اینکه همه می‌دانند که آب، مهم‌ترین مشکل استان است، بیش از دو سال است که دولت برای تغییر مدیریت آب استان فراخوان داده و عملاً پایه‌های مدیریتی مدیر فعلی را نیز متزلزل کرده است.

یزدیان ادامه داد: اما دولت بیش از دو سال و نیم است که نتوانسته مدیر جایگزین را معرفی کند و این مهم‌ترین مشکل استان نیز بدون داشتن یک مدیر مقتدر دنبال می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار