کد خبر: ۹۰۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱ 20 September 2020

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایین‌ترین میزان طی 6 هفته اخیر رسیده است.

به گزارش وبدا، سیما سادات لاری دیروز گفت: از 28 تا ۲۹ شهریورماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۸۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۴۹ نفر از آنها بستری شدند.
لاری با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۱۹ هزار و ۴۳ نفر رسید، افزود: متاسفانه در طول این مدت، ۱۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جا‌ن‌باختگان این بیماری به ۲۴ هزار و ۱۱۸ نفر رسید.
وی با ‌اشاره به اینکه خوشبختانه تا کنون ۳۵۷ هزار و ۶۳۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، اظهار داشت: سه‌هزار و ۸۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، همچنین تا کنون سه میلیون و ۷۱۹ هزار و ۲۱۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
به گفته لاری، بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز و استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.
کاهش استفاده از ماسک، افزایش مبتلایان
همچنین به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاثیر مستقیمی بر شدت شیوع بیماری کووید۱۹ دارد، گفت: نقش استفاده از ماسک به عنوان مهم‌ترین عامل بازدارنده در انتقال ویروس کرونا همواره مورد تاکید مسئولان و کارشناسان بهداشت و درمان در سراسر جهان بوده است.
لاری افزود: بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته میزان استفاده از ماسک در کشورمان دارای سیر نزولی بوده و همزمان با این روند کاهشی شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری روزانه در اغلب استان‌های کشور
هستیم.
 کاهش 16/45 درصدی استفاده از ماسک
در اماکن عمومی کشور
وی ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات در هفته گذشته میزان استفاده از ماسک توسط مردم کشور در اماکن عمومی 59/12 درصد بوده است که با کمال تاسف شاهد کاهش 16/45 درصدی میزان استفاده نسبت به هفته ماقبل آن بودیم. همچنین میزان استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی 64/2 درصد گزارش شده است که نسبت به هفته ماقبل کاهش 8/3 درصدی را نشان
می‌دهد.
سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین گزارشات واصله میزان استفاده از ماسک توسط شاغلین صنوف و صنایع 63/25 درصد و توسط کامندان ادارات و بانک‌ها 82/16 درصد است که متاسفانه بازهم شاهد روند کاهشی محسوس در میزان استفاده از ماسک در این گروه‌ها هستیم.
 رعایت پروتکل‌های بهداشتی
در پایین‌ترین میزان طی 6 هفته اخیر
لاری اظهار داشت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشورمان در هفته گذشته به پایین‌ترین میزان خود ظرف ۶ هفته قبل از آن رسیده است. نباید فراموش کنیم وضعیت فعلی بیماری در کشور بازخورد نوع رفتار ما در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک طی هفته‌های گذشته بوده است و بدون شک عادی‌انگاری شرایط مهم‌ترین عامل بروز خیز مجدد بیماری در کشور است. مطمئنا ویروس کرونا ماه‌ها با ما خواهد بود و باید سبک زندگی خود را با حضور آن تغییر دهیم‌. اگر کشوری عملکر موثرتری داشته است این موفقیت مرهون همکاری مردم کشورش در رعایت نکات بهداشتی است. امیدواریم با همکاری مردم در رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک شاهد کنترل ویروس و کاهش موارد ابتلا و بستری روزانه در کشور باشیم.
تشدید کرونا در موج سوم
رئیس‌بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: این روز‌ها چیزی به اسم سرماخوردگی نداریم و هر علامت تنفسی مطمئنا کروناست. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر پیام طبرسی اظهار داشت: متأسفانه موج سوم کرونا شروع شده است و حداقل تا چهار ماه آینده باید برای جلوگیری از فاجعه جدید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم و حواس خود را سرگرم اخبار واکسن و دارو نکنیم. وی ادامه داد: شیوع موج سوم از اواخر هفته گذشته آغاز شده است و اگر به همین منوال پیش برویم، طبق تخمین آقای دکتر حریرچی در نموداری که نشان دادند، در آبان ماه مرگ و میر ناشی از کرونا به ۶۰۰ نفر در روز می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار