مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از فعالیت کانال‌های خبری جعلی و غیرمجاز در استان انتقاد کرد و گفت: فعالیت این دسته‌ از کانال‌ها مورد انتقاد جدی خبرگزاری‌های رسمی و رسانه‌های مکتوب است.
کد خبر: ۹۰۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ 20 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا؛بهرام فاضلی‌زاد در دومین جلسه کارگروه استانی هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی در پاسخ به دغدغه رییس خبرگزاری ایرنا مبنی بر فعالیت کانال‌ها و پایگاه‌های جعلی خبری در کرمانشاه افزود: متاسفانه این افراد با اخبار جعلی بر فضای رسانه‌ای استان و کشور سایه می‌اندازند و برای مدیریت آنها باید در این کارگروه چاره‌اندیشی کنیم.

هنوز اهمیت فضای مجازی را درک نکرده‌ایم

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی و تاثیر آن بر کسب و کارهای کنونی و آینده افزود: کارشناسان معتقدند در ۲ دهه آینده ۵۰ درصد از مشاغل موجود و تا ۱۰ سال آینده حدود ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون شغل سنتی از بین می‌رود.

فاضلی‌زاد، میزان فروش خُرد در گذشته را ۳.۵ درصد و این شاخص را اکنون هفت درصد عنوان کرد و اظهارداشت: سرعت رشد فناوری‌ها و نوع ارایه داده‌ها بسیار عجیب و شگفت‌انگیز است و این فضای مجازی مشاغل را این چنین تحت تاثیر قرار داده است و ما هم باید رفتارهای خود را اصلاح و با جامعه هماهنگ و منطبق شویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه فضای مجازی فعالیت‌ها و مشاغل همه حوزه‌ها را در برمی‌گیرد، گفت: متاسفانه ما هنوز متوجه ضرورت و اهمیت فضای مجازی نیستیم تا آنجایی که ما وقتی افرادی را برای فعالیت و حمایت مالی به بانک معرفی می‌کنیم، به دلیل نداشتن جا و مکان مشخص، از آنها حمایت نمی‌شود.

مدیران استان رسانه‌های معتبر را بشناسند

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمانشاه هم در این جلسه ضمن اشاره به بخشی از مشکلاتی که خبرگزاری های استان با آن درگیر هستند، گفت: بازنشر اخبار کذب در فضای مجازی رسانه های رسمی را به دردسر می‌اندازد و در این کارگروه باید راه‌حلی برای‌ آن اندیشیده شود.

علی مولوی با بیان اینکه برخی از عنوان های جعلی برای فعالیت اطلاع رسانی استفاده می کنند، ادامه داد: خبرگزاری‌های رسمی برای تولید یک خبر هزینه‌های زیادی را پرداخت می‌کنند ولی شبکه های اجتماعی اخبار آنها را بدون ذکر منبع و برخلاف قانون به نام خود در فضای مجازی بازنشر می‌کنند.

وی افزود: بهتر است دستگاه های متولی اسامی خبرگزاری‌های رسمی و پایگاه های خبری معتبر و مجوزدار را منتشر کنند تا مدیران استان این رسانه‌ها را بشناسند و برای اطلاع‌رسانی حوزه کاری خود سراغ آنها بروند.

مدیران از کانال‌های جعلی حمایت نکنند

نماینده دانشگاه رازی هم در این جلسه گفت: ‌بسیاری از افرادی که کانال غیررسمی دارند مجوز حزب یا نمایندگی می‌گیرند که غیرفعال هستند اما واقعیت این است که اگر حمایت ادارات و مدیران استان از کانال‌های جعلی و فیک‌نیوز برداشته شود خیلی زود زمین می‌خورند.

الفتی با اشاره به مراسم روز خبرنگاران و حضور تعداد زیادی از افراد در آن گفت: اگر استانی این تعداد خبرنگار داشته و هرکدام در سال یک گزارش منتشر کنند آن استان باید گلستان شود اما متاسفانه بیشتر آنها خبرنگار نیستند و به دنبال منافع خود می‌گردند.

وی یکی از وظایف این کارگروه را تولید محتوا دانست و در این خصوص هم گفت: در ابتدا باید تعریف خود را از محتوا مشخص کنیم که متن، صوت، تصویر و غیره باشد و در آن مورد هم باید آموزش‌های لازم داده شود و این کار هم بدون حضور پژوهشگران مختلف در این کارگروه امکان‌پذیر نیست.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار