دونده قمی در مرحله دوم رقابت‌های لیگ دوومیدانی مردان باشگاه‌های کشور خوش درخشیده و عناوین قهرمانی و نایب‌قهرمانی دو رشته این مرحله را به نام خود ثبت کرد.
کد خبر: ۹۰۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴ 21 September 2020

به گزارش تابناک قم، اگر چه استان قم در ادوار مختلف مسابقات لیگ دوومیدانی مردان باشگاه‌های کشور به دلیل کمبود امکانات و مواجهه با مشکلات و محدودیت‌های مالی هیچ زمان تیم‌داری نکرده، اما آنقدر چهره‌های توانمند و با استعداد این رشته هر ساله در لیگ دوومیدانی ایران حضور دارند.

دوومیدانی‌کاران قم که از قضا تعداد زیادی از آنها هر ساله جزو بهترین‌های کشور در مواد و رشته‌های مختلف هستند، به دلیل اینکه قم در لیگ تیمی ندارد، در ترکیب تیم‌های دیگر استان‌های حاضر در لیگ به میدان می‌روند تا هم در شرایط مسابقه باشند، هم امرار معاش کنند و هم از رقبا عقب نیافتند.

در دومین مرحله رقابت‌های فصل 1399 لیگ دوومیدانی مردان ایران که در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران برگزار شد، دونده خوش‌نام و افتخار آفرین استان قم یعنی رضا ملک‌پور که عضو تیم ملی محسوب می‌شود و میادین برون‌مرزی مختلفی را نیز تجربه کرده دو مدال این مرحله را از آن خود کرد.

ملک‌پور که در ترکیب تیم سپاهان به رقابت با حریفان پرداخت، در رشته تخصصی خود یعنی 400 متر با مانع با ثبت رکورد 51 ثانیه و 50 ثانیه رتبه دوم و عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کرد، در حالی که حسن نیک‌نظر دیگر نماینده قم در ترکیب تیم دانشگاه آزاد اسلامی با ثبت رکورد 54 ثانیه و 55 صدم ثانیه به مقام چهارم دست یافت.

ملک‌پور در ماده چهار در 400 متر امدادی این مسابقات نیز با تیم سپاهان و ثبت رکورد سه دقیقه و 9 ثانیه و 41 صدم ثانیه عنوان قهرمانی را کسب کرد، در حالی که دیگر نماینده‌های قم نیز در این مرحله با تیم‌های خود خوش درخشیدند، به طوری که محمدرضا فریدی دونده قمی تیم دانشگاه یزد با رکورد سه دقیقه و 22 ثانیه و 15 صدم ثانیه به مقام چهارم رسید و حسن نیک نظر همراه با تیم دانشگاه آزاد اسلامی با رکورد سه دقیقه و 23 ثانیه و 98 صدم ثانیه پنجم شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار