اکبر رسولی درگفتگو با تابناک:
رئیس بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت: دلیل عمده گرانفروشی‌های اخیر، آزاد کردن ارز دولتی کالا‌ها است.
کد خبر: ۹۰۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 21 September 2020

اکبر رسولی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:علت گرانی های اخیر ،آزاد کردن ارز دولتی برخی کالاهایی است که قبلا ارز دولتی داشتند و اکنون به ارز نیمایی تبدیل شده است وهمین موضوعات بازار این اقلام را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان این اینکه اینکار جهت کوتاه کردن دست واسطه ها و رانت خورانی است که از ارز دولت سواستفاده‌ کرده اند، افزود: تاجرینی که قبلا برای خرید کالاها از ارز دولتی استفاده می کردند، با خارج کردن ارز و عدم بازگشت آن، از این موقعیت سواستفاده کرده ‌و مسولان دولت نیز برای حل این مشکل و کوتاه کردن این فاصله چنین تصمیمی اتخاذ کردند.

رسولی تصریح کرد: بعضی کالاها مصوبه دولتی دارند و ما بر اساس این مصوبه با نظارت به قیمتها با متخلفین برخورد قانونی خواهیم کرد.

رئیس بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه اظهار کرد:حیطه مسولیت ما مبارزه با گرانفروشی است ،و ما مجری قوانین و مصوبات دولتی هستیم،و در این رابطه با آزاد سازی ارز توسط دولت ،و رشد چشمگیر قیمتها ،چاره ای جز اجرای قانون و نظارت بر قیمت ها و برخورد با متخلفین  نداریم.

رسولی در پایان گفت: همشهریان می توانند با مراجعه به سامانه ۱۲۴ از نرخ های مصوب محصولات و کالاها مطلع شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار