کارشناس حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه بر لزوم واکسیناسیون دام‌های عشایر در فصل کوچ تاکید کرد و گفت: ورود دام‌های بیمار به مناطق تحت مدیریت محیط زیست می‌تواند جان حیات وحش را به خطر بیندازد.
کد خبر: ۹۰۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 21 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سیامک اسماعیلی  با اشاره به نزدیک شدن فصل کوچ عشایر و ورود آنها به مناطق تحت مدیریت محیط زیست، اظهار کرد: ورود دام بیمار به مناطق تحت مدیریت محیط زیست و تماس با حیات وحش می‌تواند باعث انتقال بیماری بین گونه‌های جانوری شود.

وی تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک را دو بیماری مهمی دانست که امکان انتقال آن از این طریق وجود دارد و ادامه داد: البته طی سال‌های اخیر موردی از این دو بیماری بین گونه‌های جانوری مناطق تحت مدیریت محیط زیست نداشتیم.

کارشناس حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه معتقد است، این بیماری‌ها می‌تواند گونه‌هایی مانند قوچ، میش، کل و بز و خصوصا آهو را تهدید کند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: بیشترین خطر انتقال بیماری را نیز در مناطقی مانند بوزین و مره‌خیل، بیستون، ورمنجه، قلاجه و... داریم.

وی از قراویز به عنوان یکی از مناطق جدی در معرض خطر یاد کرد و یادآور شد: به واسطه جمعیت مناسبی از آهو که در این منطقه داریم، نگرانی درخصوص شیوع بیماری بیشتر است.

کارشناس حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه هر ساله دامپزشکی نسبت به واکسیناسیون دام‌های عشایر برای جلوگیری از بیماری‌ها اقدام می‌کند، گفت: نگرانی ما درباره آن دسته از دام‌های عشایر است که واکسینه نمی‌شوند و نه تنها خود در معرض بیماری قرار دارند، بلکه حیات وحش را نیز در معرض خطر قرار می‌دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار