کد خبر: ۹۰۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ 22 September 2020

 

دو دانش‌آموز لاهیجان بر بلندای قله سبز موفقیت

لاهیجان – ایرنا – آزمون سراسری کنکور شاید این روزها مثل گذشته سد عظیمی برای ورود به دانشگاه محسوب نشود اما بی شک کسب رتبه های بالا در بین خیل شرکت کنندگان کاری ارزشمند و قابل توجه ، و نشان دهنده اراده و تلاش و استعداد و پشتکار فرد است.

بر اساس آمار نهایی یک میلیون و ۵۲ هزار داوطلب در  آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ ثبت نام کردند.۳۷ هزار گیلانی نیز در این آزمون شرکت کردند که از بین آنها دو دانش آموز از لاهیجان موفق به کسب رتبه های برتر شدند.

مهراد میلانلو موفق به کسب رتبه ۸ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی شده است.صدرا فدایی  نیز رتبه ۵ گروه آزمایشی زبان خارجی و ۱۷۷ رشته علوم تجربی  را کسب کرد.

خبرنگار ایرنا در لاهیجان  به همین مناسبت مصاحبه ای را با این دو دانش آموز ترتیب داد تا علاوه بر معرفی آنان به جامعه دلایل موفقیت آنان برای الگو گیری سایر دانش آموزان را جویا شود.

این دو دانش آموز برتر،  علاوه بر لطف خداوند، انگیزه، تلاش ، آرامش ، تشویق والدین را از عوامل موفقیت خود در کنکور سراسری سال ۹۹ عنوان کردند.

 

می خواهم برای شهر و استانم افتخار بیافرینم

صدرا فدائی که موفق به کسب رتبه ۵ گروه آزمایشی زبان خارجی و رتبه ۱۷۷ رشته علوم تجربی شده است به خبرنگار ایرنا گفت: رشته اصلی من تجربی بود ولی به دلیل علاقه و آشنایی که از کودکی با رشته زبان داشتم، در هر دو آزمون شرکت کردم.

وی خانواده، معلمان و تلاش خود را از دلایل موفقیت در این آزمون دانست و افزود: به رشته پزشکی بسیار علاقه مندم و قصد دارم از رتبه علوم تجربی خود برای ادامه تحصیل استفاده نمایم.

این دانش آموز رتبه تک رقمی کنکور سال ۹۹ به مطالعه سه ساله ی خود برای شرکت در این آزمون اشاره کرد و افزود: میانگین ساعت مطالعه ام ۱۰ ساعت بود و در زمان منتهی به کنکور نیز این مقدار افزایش یافت.

فدائی به تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا در جریان آماده سازی برای کنکور اشاره و تصریح کرد: در ماه های اولیه گسترش این بیماری، کمی راندمان مطالعه من کاهش یافته بود و موضوع تعویق کنکور نیز به پیچیدگی برنامه ها، افزایش استرس و فشار و نیز تداخل در زمانبندی مطالعه ام، دامن زد.

وی افزود: خانواده هیچ فشاری بر من وارد نمی کرد و از این آرامشی که به من منتقل می شد و با برنامه ریزی هایی که خودم انجام دادم، توانستم به لطف خدا و حمایت خانواده موفق شوم.

این دانش آموز لاهیجانی و رتبه تک رقمی کنکور ۹۹ ادامه داد: تفریح من در بین درس خواندن و مطالعه، استفاده از فضای مجازی برای ارتباط با دوستان و جمع آوری مطالب علمی بود.

وی افزود: برنامه ام برای آینده این است که مدارج بالاتر را طی کنم و افتخاری برای شهر، استان و کشورم باشم.

صدرا فدائی متولد سال ۱۳۸۱ دانش آموز مدرسه استعدادهای درخشان شهید بهشتی لاهیجان بود ، پدرش پزشک عمومی، مادرش خانه دار و فرزند دوم خانواده است و با معدل ۱۹.۷۵ موفق به کسب رتبه تک رقمی شده است.

مهراد میلانلو دانش آموز دیگر این شهرستان  موفق به کسب رتبه ۸ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی شده است.

او دانش آموز مدرسه استعدادهای درخشان شهید بهشتی لاهیجان بود که متولد سال ۲۷ خرداد ۱۳۸۱، دارای پدر و مادری کارمند در رشته های برق و مخابرات و فرزند اول خانواده است.

 

انگیزه ، تلاش، آرامش و تشویق خانواده رمز موفقیت

میلانلو به خبرنگار ایرنا گفت: چون مدرسه محل تحصیل من جزو مدارس استعدادهای درخشان بود، از رقابت در سطح علمی بالا و همچنین دبیران خوبی برخوردار بودیم.

وی افزود: هرچند مدارس شهرستانی اصلا در مقایسه با مدارس شهرهای بزرگ از نظر سطح علمی قابل قیاس نیست اما، با دوری از حاشیه ها، اعتماد به دبیران، تلاش، انگیزه مضاعف و حمایت والدینم، موفق به کسب این رتبه شدم.

میلانلو با تقدیر از زحمات دبیران و معلمان خود، اظهار داشت: آرامش، حس رقابت با سایر دانش آموزان و تلاش تا آخرین لحظه، موجب موفقیتم در این آزمون شد.

این رتبه تک رقمی کنکور ۹۹ با اشاره به تلاش سه ساله ی خود برای این آزمون گفت: میانگین ساعت مطالعه ام ۷ ساعت بود اما ثبات و تداوم در این درس خواندن، بصورت مستمر وجود داشت و گاه در صورت لزوم، زمان مطالعه خود را افزایش می دادم.

وی اظهار داشت: برای تحصیل هنوز تصمیم قطعی نگرفته ام اما رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف در اولویت من قرار دارد.

میلانلو با اعلام اینکه در کنکور امسال درس فیزیک را ۹۷.۴ درصد زد، گفت: پیش از کنکور انتظار کسب چنین رتبه ای را داشتم اما پس از کنکور و با توجه به سطح بالای سوالات آزمون سال جاری نسبت به سال گذشته، کمی نا امید شده بودم.

وی افزود: کاهش فشارها، انتقال آرامش و تشویق های پیاپی خانواده در موفقیت من تاثیر زیادی داشت.

وی در باره توصیه به دانش آموزان کنکوری سال آینده افزود: به همه دانش آموزان توصیه می کنم کنکور پر از حاشیه و استرس است که باید از آنها دوری کنند و با آرامش و تمرکز درس بخوانند و برای موفقیت خود تلاش کنند.

این دانش آموز لاهیجانی رتبه ۸ گروه علوم ریاضی و فنی درباره نحوه کنکور امسال گفت: کلیات آزمون دارای سطح بالا و غافلگیر کننده ای بود، در لحظاتی از آزمون اگر نمی توانستم خودم را کنترل کنم، قطعا این نتیجه به دست نمی آمد اما به لطف خدا و تلاش خودم، توانستم بر این آزمون فائق آیم.

وی افزود: تفریح من در ایام درس خواندن، ورزش با دوستان و انجام بازی فوتبال هر دو هفته یکبار و قدم زدن با دوستان در سطح شهر بود که البته شیوع کرونا مانع تداوم این برنامه شد.

این دارنده رتبه تک رقمی کنکور ۹۹ به تاثیر منفی گسترش بیماری کرونا بر روی این آزمون اشاره و تصریح کرد: از بین رفتن حس رقابت بین دانش آموزان و عدم مطالعه در فضای آموزشی با تعطیلی مدارس از یک سو، و استرس های ناشی از شایعات مربوط به تعویق کنکور که تا هفته پایانی هم وجود داشت از سوی دیگر، بسیار آزار دهنده بود.

گرچه تنها راه موفقیت در زندگی ورود به دانشگاه و کسب مدرک دانشگاهی نیست اما دانش اندوختن ، مهارت آموزی و به کارگیری آن در زندگی عاملی برای بهروزی فرد و جامعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار