بهرام بهروش در گفتگو با تابناک:
رئیس انجمن زوران کشور از رونمایی این ورزش در هفته دفاع مقدس با حضور استان های غربی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 23 September 2020

بهرام بهروش در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: احیای بازی های بومی محلی در قالب جشنواره و مسابقات برای معرفی آداب و سنن و ریشه های فرهنگی از وظایف  هیئت است.

وی افزود: در شرایطی که مردم درگیر زندگی ماشینی هستند و کودکان و جوانان بیشتر به بازیها در فضای مجازی که اغلب بدون تحرک و زیان آور است، روی آوردند، این بازی ها که نیازمند فضای زیادی نیستند و بسته به نوع و متناسب با جنسیت و سن، بهترین راهکار برای مبارزه با بی تحرکی و پیشگیری از بیماریها و حفظ سلامت جسم و  روان محسوب می شود. 

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی در ادامه بیان داشت: بازیهای بومی و محلی در فضاهای آزاد بهترین گزینه برای بازیهای گروهی و آسیب پذیر در شرایط کنونی و متناسب با زندگی امروز تعریف شده و سزاوار توجه و اجرا می باشد.

این مسئول با تاکید بر عملکرد رضایت بخش  شهرستان های تابع کرمانشاه، خاطر نشان کرد: خوشبختانه ۱۴ شهرستان دارای هیئت فعال هستند و در این خصوص استقبال مردم مناسب ارزیابی شده است.

بهروش تاکید کرد: رونمایی از زوران در هفته دفاع مقدس با حضور استان های غربی و رئیس فدراسیون و تربیت بدنی نشان دهنده بازتاب خوب عملکرد مسولین در این عرصه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار