حذف دفترچه های کاغذی و توسعه نسخه الکترونیک به منظور تحقق پرونده الکترونیک در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قراردارد.
کد خبر: ۹۰۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 24 September 2020

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی درجلسه هم اندیشی و تبادل نظر پیرامون حذف دفترچه های درمانی تامین اجتماعی و نسخه نویسی الکترونیک با اشاره به لزوم تسریع در الکترونیکی کردن خدمات دستگاهها در راستای تحقق دولت الکترونیک گفت : بدیهی است با نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک دیگر نیازی به استفاده از دفترچه کاغذی بیمه شدگان نخواهد بود و اولین فایده این طرح صرفه جویی در مصرف کاغذ است و هزینه های چاپ ، انبار و نگهداری نسخ کاغذی حذف می شود.
سید احمد سجادی افزود:نسخه نویسی الکترونیک در نهایت موجب ارتقاء سلامت بعنوان یکی از حوزه‌های مهم اجتماعی خواهد شد بنابراین همکاری و همراهی دانشگاه علوم پزشکی ، سازمان های بیمه گر و تمام ذی نفعان نظام سلامت مورد انتظار و برای موفقیت طرح ضروری است تا حقوقی از شهروندان ضایع نشود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی هم گفت : سازمان تامین اجتماعی‌ با تحت پوشش قراردادن بیش از نیمی از جمعیت کشور در حوزه پیاده سازی دولت الکترونیک و ارائه خدمات غیر حضوری پیشقدم و پیشرو است و طی سالهای اخیر با بهره گیری از فناوری های نوین توانسته گام های بزرگی در این مسیر بردارد.
دکتر روح اله سهرابی افزود:هم اینک شرایطی فراهم شده است تا بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی، بازنشستگان و مستمری بگیران بدون نیاز به مراجعه حضوری و از منازل خویش خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
وی یادآورشد: شرایط ارائه حداکثری خدمات غیرحضوری در ایام پیک کرونا از هر زمان دیگر ضروری تر به نظر می رسد و بر این اساس تامین اجتماعی آن خدماتی که بیشترین مراجعه را به واحدهای خود داشته و می توانند بدون حضور فیزیکی آن ها را انجام دهند را غیرحضوری کرد.
وی ادامه داد:یکی از مهمترین خدماتی که بار مراجعه فراوان داشت و تامین اجتماعی در ایام کرونا آن را به صورت غیرحضوری ارائه کرد حذف تاریخ اعتبار دفترچه های درمانی است که از ابتدای خرداد سالجاری با موفقیت اجرایی شد ودر حال حاضر بیمه شدگان و بازنشستگان بدون مراجعه به شعب و کارگزاری ها می تواننداعتبار دفترچه خود را استعلام می کنند.
سهرابی گفت : حذف دفترچه های کاغذی و توسعه نسخه الکترونیک به منظور تحقق پرونده الکترونیک در دستور کار سازمان تامین اجتماعی است و کلیه پزشکان، دندانپزشکان و کارشناسان مامایی اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نسخه الکترونیک سازمان به آدرس ep.tamin.ir نسبت به نسخه‌نویسی الکترونیک اقدام و در عین حال در صورتی که تمایل به عقد قرارداد همکاری داشته باشند درخواست همکاری خود را با این سازمان در همین سامانه ثبت کنند و ۸۰ تا ۹۵ درصد حق ویزیت خود را در انتهای همانروز از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند.
در ادامه نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی ، نظام پزشکی ، انجمن داروسازان پیشنهادات ، نظرات و مشکلات خود را بیان کردند و برای اجرای بهتر طرح و افزایش رضایتمندی تبادل نظر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار