مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، میزان صادرات از مرز‌های کرمانشاه نیمه دوم سال بیشتر باشد و بتوانیم به رقم صادرات ۲.۵ میلیارد دلار برای امسال برسیم.
کد خبر: ۹۰۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 26 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهزاد باباخانی با اشاره به صادرات حدود 1.1 میلیارد دلاری که در نیمه اول امسال از مرزهای استان صورت گرفته، افزود: علی رغم محدودیت‌هایی که به دلیل شرایط بیماری کرونا داشتیم، روند صادرات استان در شش ماهه امسال از مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود.

وی ادامه داد: این میزان صادرات در شرایطی رخ داد که برای حدود پنج ماه مرز سومار را به دلیل شرایط بیماری کرونا نداشتیم و مرزهای شوشمی و شیخ صله نیز چندین روز تعطیل بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: در نیمه اول امسال عمده صادرات استان از مرز پرویزخان صورت گرفت و مرزهای مهمی همچون سومار که بخش زیادی از بار صادرات استان را به خود اختصاص می‌دهد، فعالیت زیادی نداشت.

باباخانی با اشاره به کاهش محدودیت‌های کرونایی در مرزهای استان و فعال شدن مرز سومار برای چهار روز در هفته، خاطرنشان کرد: امیدواریم با فعال شدن مرزها و پشت سر گذاشتن مشکلاتی که در نیمه اول سال داشتیم، وضعیت صادرات استان در نیمه دوم سال بهتر شود.

وی پیش‌بینی کرد اگر مشکل خاص و یا محدودیتی در نیمه دوم سال رخ ندهد، بتوانیم صادرات امسال استان را به 2.5 میلیارد دلار برسانیم که از 2.2 میلیارد دلار سال 1398 بیشتر خواهد بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در پاسخ به این پرسش که آیا ممنوعیت واردت برخی از اقلام کشاورزی از سوی عراق عاملی برای کاهش صادرات استان نیست، گفت: اگرچه محصولات کشاورزی خصوصا در نیمه دوم سال سهم قابل توجهی از صادرات را به خود اختصاص می‌دهد، اما این ممنوعیت‌ها که با هدف حمایت از تولید داخلی این کشور است معمولا هر ساله وجود دارد و فقط برای تعدادی از محصولات است.

بر اساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در نیمه اول امسال صادرات از مرزهای کرمانشاه به حدود 1.1 میلیارد دلار رسیده که ازنظر وزن و ارزش، به ترتیب 14 و 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار