آیین تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه امروز (۵ مهر) با حضور معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ 26 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر محمد نفریه معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در این مراسم با تقدیر از زحمات بیش از یک ساله دکتر رضوانی در سمت مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه با توجه به توان مدیریت بالای دکتر رضوان مدنی، در همین مدت کوتاه شاهد ارتقا شاخص های خدمات رسانی به مددجویان بهزیستی استان در سطح کشور بودیم که جای تقدیر دارد.

وی افزود: در این مدت کوتاه شاهد فعالیت و تکاپو و شادابی در مدیریت بهزیستی استان بودیم و همین امر موجب شد تا دکتر رضوان مدنی به عنوان معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور معرفی شود.

نفریه تصریح کرد: دکتر رضوان مدنی چند هفته ای است کار خود را در سمت جدید شروع کرده و همزمان مدیریت بهزیستی استان را هم برعهده داشتند که کار بسیار دشواری بود و جای قدردانی دارد.

وی افزود: امروز در این جلسه مدیرکل جدید بهزیستی استان معرفی می شود و دکتر فرحناز محمدی که سابقه کاری و فعالیت خوبی طی سالهای خدمتشان داشته به عنوان مدیرکل جدید بهزیستی استان معرفی می شود.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور گفت: در این شرایط که کشور جنگ تنم را تحمل می کند، پذیرش مسئولیت واقعا از خودگذشتگی و ایثار می خواهد.

نفریه همچنین با اشاره به شیوع کرونا، گفت: شیوع این بیماری سازمان بهزیستی کشور را هم مانند بسیاری دستگاه های دیگر با تنگناهای مالی مواجه کرده، اما در این شرایط بیکار نبوده و اقدامات خوبی در سازمان صورت گرفت.

وی افزایش مستمری مددجویان بهزیستی، افزایش تعداد خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و اجرایی کردن قانون حمایت از افراد دارای معلولیت را از جمله این اقدامات عنوان کرد.

وی با بیان اینکه عمده جامعه مددجویان بهزیستی از جمله گروه های در معرض خطر کرونا هستند، گفت: همین امر موجب شد مراقبت های پیشگیری در تمام مراکز تشدید شود و خوشبختانه هم در حوزه درگیری، هم بستری و هم در حوزه فوتی های کرونا در مراکز بهزیستی آمارها حداقلی بود و وزارت بهداشت هم این مورد را تایید کردند.

وی افزود: این حداقلی بودن آمار درگیری برای ما افتخاری است، چرا که در کشورهای توسعه یافته ۵۰ درصد آمار مرگ و میر کرونا مربوط به مراکز نگهداری سالمندان بوده است.

وی افزود: هم اکنون هم که در آستانه موج سوم کرونا هستیم امیدواریم با خدمات رسانی بیشتر و بهتر بتوانم از شیوع این بیماری در مراکز بهزیستی و درگیری مددجویان پیشگیری کنیم.

دکتر فاطمه رضوان مدنی مدیرکل پیشین بهزیستی استان کرمانشاه نیز در این مراسم تمام خدمات صورت گرفته طی یک سال فعالیت خود در بهزیستی کرمانشاه را مرهون همکاری و همراهی تمام نیروهای بهزیستی و مسئولان استان دانست.

رضوان مدنی به خسارت های زلزله در استان اشاره کرد و افزود: در جریان این حادثه دردناک ۲۵۷۷ خانوار مددجوی بهزیستی متاسفانه خانه های خود را از دست دادند که قرار شد در کنار تسهیلات و کمک های بلاعوض، ۱۰ میلیون تومان هم از سوی سازمان بهزیستی به این خانوارها اختصاص یابد.

وی افزود: تا زمان شروع فعالیتم ۸۰۰ خانوار این کمک را دریافت کردند اما مابقی مددجویان چشم انتظار این کمک ها مانده بودند و برای همین با رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها تشکیل جلسه داده و با همکاری و همراهی استاندار موفق شدیم ۱۷ میلیارد تومان برای این مددجویان دریافت کنیم و تا پایان سال گذشته ۲۵۷۷ واحد مسکونی زلزله زدگان تحویل مددجویان شد.

مدیرکل پیشین بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۸ بسیاری خانوارهای مددجو پشت صف دریافت جهیزیه قرار داشتند، گفت: با کمک استانداری و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه توانستیم ۱۲۰۰ مورد جهیزیه برای خانوارهای پشت نوبتی تهیه کنیم.

وی افزود: از این تعداد ۸۰۰ مورد بصورت جهیزیه کامل یازده میلیون تومانی و ۴۰۰ مورد که مربوط به سالهای دور بود بصورت نقد و به مبلغ هر کدام دو میلیون تومان پرداخت و تمام پشت نوبتی های جهیزیه تا پایان سال گذشته صفر شد.

وی به مشکلات مددجویان بهزیستی در حوزه تکمیل سهم آورده مسکن مهر هم اشاره کرد و افزود: در همین راستا با کمک استانداری برنامه گلریزانی در ماه مبارک رمضان سال گذشته برگزار و مشکل این خانوارها هم مرتفع شد.

وی افزود: همچنین در بحث تامین مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول نیز گلریزان دیگری در آبان سال گذشته برگزار شد که در این مراسم ۹ میلیارد تومان جمع آوری و برای تامین مسکن این خانوارها هزینه شد.

رضوان مدنی تصریح کرد: همچنین با کمک خیران و مسئولان توانستیم تا پایان سال گذشته هزینه درمان مددجویان را تماما پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه این موارد تنها بخشی از خدمات صورت گرفته توسط نیروهای بهزیستی در حدود دو سال گذشته است، گفت: در این مدت به تمام مسئولان به چشم یک خیر نگاه کرده و از همه آنها مصرانه درخواست کمک به مددجویان بهزیستی استان را داشتیم که خوشبختانه همه همکاری کرده و در نهایت شاخص های خدمات رسانی بهزیستی در استان ارتقا یافت.

وی افزود: همه این خدمات مرهون تلاش نیروهای بهزیستی استان و همکاری مسئولان استان و بهزیستی کشور است که از همه آنها قدردانی می کنم.

رضوان مدنی در ادامه اشاره ای هم به شیوع کرونا داشت و افزود: شیوع این بیماری خدمات بهزیستی را تحت تاثیر قرار داد و بسیار تلاش کردیم که مددجویان خود را از بیماری محافظت کنیم که در این زمینه هم به مدد الهی توفیق خوبی داشتیم.

وی افزود: تا به امروز گزارشی از بیماری در مراکز شبانه روزی استان نداشته ایم و تنها در یکی از مراکز بهزیستی دو هفته پیش چند مورد گزارش شد که همگی بهبود یافته اند.

وی افزود: این توفیق بزرگی است که مددجویان بهزیستی را که عمدتا جزو گروه های در معرض خطر بیماری هستند از این بیماری محافظت کنیم و این امر هم جای تقدیر از نیروهای با ارزش بهزیستی و نیز رسانه های ارزشمند استان را دارد.

فرحناز محمدی مدیرکل جدید بهزیستی استان کرمانشاه هم در این مراسم با اشاره به جمعیت ۶۷ هزار نفری خانواده بهزیستی استان، گفت: خدمات رسانی به این خانواده بزرگ همت و همکاری تمام مسئولان استان و نیز مسئولان بهزیستی کشور و همراهی و همیاری خیرین و رسانه ها را می طلبد.

محمدی تامین مسکن مددجویان، ایجاد اشتغال برای جامعه هدف، بازتوانی مددجویان، تحت پوشش قرار دادن خانوارهای متقاضی و پشت نوبتی، گسترش برنامه های پیشگیری از جمله برنامه غربالگلری بیماری و شنوایی را از جمله اولویت های بهزیستی در برنامه مدیریتی خود عنوان کرد.

وی افزود: همچنین به دنبال نهادینه کردن فرهنگ مشاوره در استان بویژه فرهنگ مشاوره به هنگام در جهت کاهش آمار طلاق هستیم.

محمدی تصریح کرد: ما هر مسئول کرمانشاهی را به چشم یک خیر نگاه می کنیم و تقاضای همراهی و همکاری جهان خدمات رسانی بهتر به مددجویان را داریم.

در پایان این مراسم از زحمات فاطمه رضوان مدنی مدیرکل سابق بهزیستی استان قدردانی و فرحناز محمدی به عنوان مدیرکل جدید بهزیستی استان معرفی شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار