حسن مرادی در گفتگو با تابناک:
رئیس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پرداخت های بیمه بیکاری به مشمولین بیمه بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار می گردد.
کد خبر: ۹۰۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 11 October 2020

حسن مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس اعلام دولت نیروی کاری که در زمان کرونا کارشان را از دست داده اند مشمول بیمه بیکاری شدند و طبق تعهدات دولت بر اساس لیست و بررسی کارشناسان و اعلام سازمان تامین اجتماعی از ماه قبل پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از زمان شیوع کرونا وزارتخانه، سامانه ای جهت ثبت نام متقاضیان بیمه بیکاری طراحی کرد و افراد بیکار با مراجعه به سامانه جامع روابط کار قسمت بیمه بیکاری آنلاین اطلاعات خود را ثبت می کنند و احراز هویت می شوند تمام مراحل ثبت نام به صورت پرونده الکترونیکی در سامانه انجام می شود و پس از بررسی کارشناسان و اعلام نظر سازمان تامین اجتماعی پرداخت صورت میگیرد.

رئیس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: پس از ثبت نام متقاضیان در این سامانه و پالایش اطلاعات پرداخت ها بصورت غیر حضوری به شماره حساب بانک های ملی ملت صادرات واریز می گردد و این سامانه از ٩٩/۵/۵ در اختیار عموم قرار گرفته است و از  ٩٩/٣/١ در چهارچوب قانون به صورت ۵۵ درصد پرداخت می شود.

مرادی تاکید کرد: بر اساس اعلام دولت این خدمات از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده است و طبق لیست تنظیم شده وزرات کار سازمان تامین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل سه ماهه اسفند تا اردیبهشت را در دستور کار قرار دادند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار