رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری کرمانشاه گفت: خیابان غذا یکی از راه‌های گردشگری در شهرهای بزرگ است و در همین راستا شهرداری کرمانشاه نیز در راستای جذب گردشگر، سعی در فراهم آوردن زیرساخت‌های این بخش با همکاری بخش خصوصی داریم.
کد خبر: ۹۰۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 12 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،علی‌اصغر خزلی، در خصوص پروژه «خیابان غذا» سراب قنبر، اظهار داشت: پیش از اجرای این طرح، امکان سنجی و طرح توجیهی پروژه طراحی شده و در راستای اجرای قانون طرح برای تصویب به شورای شهر ارائه و این طرح در بودجه سال 98 توسط شورای شهر به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: پس از تصویب طرح، فراخوان عمومی این طرح در روزنامه‌های کثیرالانتشار استانی و کشوری منتشر شد و شرکت کای دای به عنوان شرکت طراح و مجری طرح انتخاب شد و اتفاقا این شرکت بومی استان بوده و کاملا از نیروهای بومی استان نیز استفاده می‌کند.

رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری کرمانشاه در تشریح طرح خیابان غذا،گفت: این طرح در ابتدای طرح بزرگ گردشگری مجموعه سراب قنبر قرار گرفته و دارای ۲۵۰ طول و ۳۴ غرفه برای تهیه غذا در نظر گرفته شده است؛ آنچه که در این پروژه مورد تاکید مجموعه شهرداری است بحث پیاده راه بودن و غیرمسقف بودن طرح مورد تاکید شهرداری است و در قرارداد نیز ذکر شده است.

وی در پاسخ به نحوی عقد قرارداد، اضافه کرد: این قرارداد به شیوه BLOT به مبلغ یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان به صورت استیجاری به مدت ۱۲ ماه شمسی از زمان بهره‌برداری منعقد شده و پیمانکار موظف است پس از اتمام پروژه و در هنگام بهره‌برداری مبلغ مشخصی را به عنوان اجاره‌بها به شهرداری بپردازد و پس از ۱۲ سال این پروژه به شهرداری تحویل داده خواهد شد.

خزلی در خصوص زمان بهره‌برداری از پروژه نیز، گفت: براساس توافقات اولیه مدت زمان اجرای این پروژه چهار ماه شمسی بوده و پیش‌بینی اولیه بر افتتاح پروژه تا انتهای پاییز سال‌جاری بود، اما ممکن است به علت مسائل روز جامعه این بهره‌برداری به تعویق بیافتد اما پیمانکار تاکید دارد پیش از فرا رسیدن عید نوروز پروژه را به بهره‌بردای رساند.

وی در تشریح وضعیت باغات مجاور این طرح نیز، یادآور شد: این پروژه به شیوه‌ای طراحی شده مسقف نیست و با استفاده از فضای موات پیاده‌راه طراحی و اجرا می‌شود و با ارزیابی صورت گرفته از وضعیت باغات مجاور هیچگونه مزاحمتی برای دسترسی این باغات ایجاد نخواهد کرد، چرا که براساس استعالامات اخذ شده، فضای اصلی دسترسی این باغات از کوچه دسترسی درجه دو در منطقه دیگری است.

خزلی در پایان، خاطرنشان کرد: تعداد ۴۳ پروژه مشارکتی در این سازمان در دست بررسی و اقدام است و ۲۰ پروژه از این تعداد به مرحله عقد قرار داد رسید و ۱۳ پروژه هم اکنون فعال است و در مجموع با فعال شدن این تعداد پروژه برآورد می‌شود حداقل ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار از بخش خصوصی به شهرداری جذب شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار