رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صحنه از تصویربرداری از یک قلاده "گربه جنگلی" که یکی از گونه‌های کمیاب کشور به شمار می‌رود، در منطقه امروله و دالاخانی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 12 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،وحید گودینی  با بیان اینکه حدود دو، سه ماه قبل گزارشاتی از یکی از روستاها مبنی بر دریده شدن برخی از طیور در مرغداری‌ها داشتیم، افزود: بعد از این گزارش تا مدتی خبری از حمله به طیور نبود.

وی ادامه داد: حدود یک ماه قبل دوباره از همین روستا گزارش داشتیم که یک گونه جانوری تقریبا یک شب در میان به مرغداری‌ها حمله می‌کند و تعدادی از طیور را با خود می‌برد.

رئیس اداره محیط زیست صحنه از مستقر کردن دوربین‌های تله‌ای در مسیرهایی که حدس زده می‌شد این گونه تردد کند خبر داد و عنوان کرد: در نهایت اخیرا موفق شدیم تصویر این گونه که گربه جنگلی بود را ثبت و از آن فیلم تهیه کنیم.

گودینی با بیان اینکه تلاش برای زنده‌گیری این گونه ادامه دارد، یادآور شد: بعد از زنده‌گیری، این گربه جنگلی را به قلب منطقه امروله و دالاخانی منتقل خواهیم کرد تا دیگر به نزدیک روستاها نیاید و آسیب نبیند.

وی از مردم این روستا که تاکنون آسیبی به این گونه نزده اند قددردانی کرد و افزود: تقضا داریم این همکاری همچنان ادامه داشته باشد تا بتوانیم این گربه جنگلی را زنده گیری کنیم.

رئیس اداره محیط زیست صحنه از گربه جنگلی به عنوان یکی از هشت گربه سان مهم و کمیاب ایران یاد کرد که بسیار کم در نقاط مختلف کشور دیده می شود.

به گفته گودینی، پیش از موردی از حضور این گونه در کرمانشاه ثبت نشده بود، اما احتمال می‌رود در منطقه پاوه و یا گیلانغرب گربه جنکلی وجود داشته باشد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار