دبیر خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت: موضوعات مربوط به صنعتگران با ایجاد شورای حل اختلاف و عضویت سه نفر از اعضای هیأت رئیسه خانه صنعت و معدن در این شورا به صورت تخصصی بررسی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 13 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،فرهاد مرزی در جلسه‌ای که برای بررسی مشکلات واحدهای صنعتی، تولیدکنندگان، کارآفرینان با حضور عبدالرضا مصری رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه برگزار شد به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خانه صنعت و معدن استان پرداخت.

وی اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی همکاری و همراهی خوبی با صنایع دارند، اما گاهی کارشناسان همراهی نمی‌کنند و به مصوبات ستاد تسهیل توجهی ندارند.

دبیر خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: گویا این کارشناسان علاقه‌ای به کار ندارند و ناراحتی‌ها خود را به این شکل بروز می‌دهند.

وی به برگزاری جلسات ستاد تسهیل در خانه صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: خانه صنعت و معدن در سال ۹۸ با برگزاری ۷۵ جلسه سهم قابل توجهی از ۱۶۸ جلسه ستاد تسهیلی را داشته که در جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، اصناف و استانداری برگزار شده است.

به گفته مرزی، ۹۵ درصد مصوبات مطرح شده در این ستاد قابل اجرا و با پیگیری‌ها اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به همکاری خوب این تشکل با دستگاه‌های قضایی استان، گفت: با ایجاد شورای حل اختلاف و عضویت سه نفر از اعضای هیأت رئیسه خانه صنعت و معدن در این شورا موضوعات مربوط به صنعتگران متمرکزتر و تخصصی‌تر پرداخته می‌شود.

مرزی ادامه داد: در جلسه‌ای که با رئیس کل دادگستری استان داشته‌ایم مقرر شد حتما پرونده‌های صنعتی و مرتبط با خانه صنعت و معدن به شورای حل اختلاف مربوطه ارسال شوند، در بحث احکام دیوان عدالت اداری و بانک‌ها مسائلی بود که بعضی بانک‌ها مقرارت و شرایط بانک مرکزی را رعایت نمی‌کنند برخورد و در مراجع قضایی پیگیری خواهد شد، رئیس دستگاه قضایی استان دستور دادند که با کسانی که مصوبات ستاد تسهیل را اجرا نمی‌کنند و مقاومت می‌کنند برخورد شود.

وی افزود:مقرر شد شعبه ۱۹ و ۱۸ که به صورت تخصصی مسائل مربوط به بانک‌ها و صنایع را پیگیری می‌کنند توجه بیشتری به مسائل صنعتگران داشته باشند و مسائل تخصصی در مجتمع قضایی پیگیری شود و شعبه هشت تجدیدنظر نیز با توجه به اینکه در مجتمع قضایی صنعت و معدن شعبه تجدید نیست به صورت تخصصی به مسائل این حوزه بپردازد.

دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: در ادامه نشست با مدیرکل دادگستری استان مقرر شد که در کمیسیون ۴۷۷ که پس از رای دادگاه تجدیدنظر برگزار می شود دو عضو خانه صنعت و معدن به قاضی این کمیسیون برای تداوم پیگیری قضایی پرونده مشاوره بدهند.

وی به راه‌اندازی آموزشگاه فنی و حرفه‌ای خانه صنعت و معدن استان اشاره کردو گفت: با توجه به تخصصی و مهارتی بودن حوزه صنعت به فکر راه‌اندازی مجتمع فنی و حرفه‌ای افتادیم که کارهای مقدماتی آن انجام شده است و به زودی این مجتمع نیز با همکاری مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان تأسیس خواهد شد.

مرزی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت از ابتدای سال صدور جواز تاسیس‌ها را به خانه صنعت و معدن واگذار کرده است گفت: در این ۶ ماه ۷۲۰ مجوز در خانه صنعت و معدن صادر شد.

گفتنی است، در این نشست صنعتگران و تولید کنندگان استان به بیان چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی صنایع خود و موانع تولید استان پرداختند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار