مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه گفت: ۳۰۶ روستای منطقه اورامانات استان کرمانشاه شامل شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی به اینترنت دسترسی دارند.
کد خبر: ۹۰۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 13 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«شهریار بهنیا»  افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه (سال ۱۴۰۰) باید ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به یکی از شبکه‌های تلفن روستایی، موبایل و یا اینترنت دسترسی داشته باشند که خوشبختانه در استان کرمانشاه این مهم به خوبی محقق شده است.

وی ادامه داد: شهرستان پاوه ۳۷ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که در حال حاضر ۴۳ روستا به تلفن روستایی، ۴۷ روستا به تلفن همراه و ۳۱ روستا نیز به اینترنت متصل است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه اضافه کرد: از ۱۰۵ روستای شهرستان جوانرود نیز ۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که ۸۶ مورد آن به تلفن ثابت ، ۸۶ روستا هم به تلفن همراه و ۶۰ روستای نیز به اینترنت دسترسی دارد.

بهنیا اظهار داشت: شهرستان روانسر نیز ۹۴ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد اما ۱۲۴ روستای این شهرستان تلفن روستایی دارد.

وی افزود: ۱۱۴ روستای روانسر نیز به موبایل و ۱۱۹ روستا به اینترنت متصل است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه گفت: از ۱۵۱ روستای شهرستان ثلاث باباجانی ۶۷ روستای بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارد و در این راستا ۱۱۳ روستا دارای تلفن روستایی هستند و ۱۱۱ روستا به موبایل و ۹۶ روستا نیز به اینترنت دسترسی دارند .

اورامانات در استان کرمانشاه با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شامل شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار