مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: به دلیل ترمیم جاده محور شهرستان روانسر در استان کرمانشاه به شهرستان کامیاران در استان کردستان تا ۱۵ روز آینده مسدود خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 13 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«فریبرز کرمی»حوزه ترمیم محور روانسر به کامیاران را مربوط به استان کردستان اعلام کرد.

جاده روانسر به کامیاران یکی از راه‌های فرعی است که شهرستان روانسر در استان کرمانشاه را به شهرستان کامیاران در استان کردستان متصل می‌کند و حدود ۳۵ کیلومتر طول دارد.

وی در خصوص آخرین وضعیت ۲ بانده و چهار خطه کردن جاده کرمانشاه تا کامیاران نیز گفت: با اینکه شرکت ساخت راه‌ها متولی این کار است اما متاسفانه به دلیل ساخت و ساز غیرقانونی در حریم راه و وجود معارض روند کار در برخی از نقاط متوقف شده است.

کرمی حتی وجود روستا در ۲ طرف جاده را خلاف قانون دانست و افزود: برای آنکه امکان توسعه راه وجود داشته باشد روستاهایی که در حریم راه‌های اصلی قرار دارند باید در یک طرف جاده باشند.

او در مجموع کمبود اعتبار، وجود معارض در حریم راه و نیز ساخت و ساز در ۲ طرف جاده را مهمترین موانع توسعه راه‌ها در استان اعلام کرد.

۱۰۱ نقطه حادثه خیزی که روز به روز بیشتر می‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در ادامه از شناسایی ۱۰۱ نقطه حادثه‌خیز در راه‌های استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۶ نقطه حادثه‌خیزی بالاتری دارد که در اولویت اصلاح قرار دارند.

کرمی ادامه داد: از حدود هفت سال پیش کار شناسایی نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان آغاز شده اما شروع اصلاح این نقاط از سال گذشته انجام شده است.

وی افزود: از سال ۹۸ تاکنون ۲۳ نقطه حادثه‌خیز با رفع پیچ خطرناک یا ساخت پل اصلاح شده‌اند.

با این حال کرمی بیان داشت: متاسفانه به دلیل ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های استان و ایجاد دسترسی‌های غیر مجاز به راه‌ها نقاط حادثه‌خیز جدیدی رشد می‌کنند.

او رشد شبانه کسب و کارها در حریم راه‌ها، ایجاد راه‌های دسترسی غیرمجاز و طولانی بودن برخورد انتظامی و قضایی با آنها را اصلی‌ترین عوامل شکل‌گیری معارض توسعه راه‌ها و شکل‌گیری نقاط حادثه‌خیز جدید عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های مختلف انتقاد کرد و گفت: دستگاه‌هایی با اعطای مجوز به دنبال بالا بردن آمار خودشان هستند در حالی که این موضوع مانع توسعه راه‌های استان می‌شود.

کرمی تاکید کرد که طبق قانون باید تمام راه‌های دسترسی غیرمجاز در جاده‌ها حذف شوند و هر ۳۰ کیلومتر یک مجتمع خدماتی برای رفع نیازهای رانندگان احداث شود.

۵۰۰ کیلومتر راه ۲ بانده و چهار خطی است

وی در ادامه با اشاره به وجود هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در استان کرمانشاه گفت: از این آمار سه هزار کیلومتر متعلق به راه‌های اصلی است.

او افزود: از سه هزار کیلومتر راه اصلی استان فقط ۵۰۰ کیلومتر ۲ بانده و چهار خطی است.

کرمی نوع ترافیک و میزان تردد را تعیین کننده میزان چند خطه‌بودن جاده‌ها دانست و در عین حال تاکید کرد: افزایش جاده‌های ۲ بانده و چهار خطی در ایجاد آرامش رانندگان و کاهش تصادفات موثر است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار