ایرج صفایی در گفتگو با تابناک:
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: تولید ۹ هزار تن محصولات کشاورزی و گلخانه ای خارج از فصل به روش هیدرو پونیک و اشتغالزایی ۲۰۰ نفر بصورت مستقیم با تشکیل شرکت کشت و صنعت چشمه سار ژینوراپیش بینی می شود.
کد خبر: ۹۰۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 14 October 2020

ایرج صفایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه شرکت کشت و صنعت چشمه سار ژینورا با در اختیار داشتن ۴۰ هکتار زمین و پیش بینی ایجاد ۲۳ هکتار گلخانه صنعتی ، جهت بهره برداری صحیح از منابع آبی و افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی با محوریت صادرات در تاریخ ۱۶ / ۷ / ۹۹ در منطقه میاندربند کرمانشاه تشکیل و ثبت شد .

وی افزود: شرکت مذکور اولین مجتمع کشت و صنعتی است که به صورت هیدروپونیک زیر نظر مدیریت تعاون روستایی استان شروع به فعالیت خواهد نمود.

وی همچنین به سایر فعالیت های در نظر گرفته شده برای این شرکت اشاره داشت و گفت : مجتمع گلخانه ای ۵ هکتاری به صورت باغ سایبان و تولید میوه خارج از فصل ، مجتمع شیلات و تولید آبزیان با توجه به همجواری با رودخانه دائمی در ضلع شرقی زمین مجتمع و مرکز تحقیقات و اصلاح نژاد محصولات کشاورزی نیز برای مجموعه مذکور در نظر گرفته شده است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه در ادامه افزود : در طرح گلخانه ی ۲۳ هکتاری ، هشت سالن مکانیزه ۲.۵ هکتاری با نوع کشت هیدروپونیک کامل و انواع محصولات خارج از فصل با میزان اعتبار ۱۳۰میلیارد ریال سرمایه گذاری ، ۱۸۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و میزان تولید سالیانه ۹ هزار تن محصولات کشاورزی و باغی و تولید گلهای زینتی و گیاهان دارویی دیده شده است.

وی در ادامه خاطر نشان نمود : طرح گلخانه ۵ هکتاری باغ سایبان نیز با انواع میوه های قابل کشت در گلخانه به صورت خارج از فصل با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری ،اشتغالزایی ۲۰ نفر بصورت مستقیم و تولید ۱۵۰ تن محصولات باغی بصورت سالیانه پیش بینی شده است.


صفایی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به پتانسیل خوبی که شرکت کشت و صنعت چشمه سار ژینورا ، نظیر۴۰هکتار زمین، یک حلقه چاه عمیق ، همجواری در مسیراصلی استان کرمانشاه به کردستان و در مجاورت جاده اصلی شمال شرق به جنوب کشور، می تواند زمینه ساز تولید محصولات با کیفیت کشاورزی و باغی و جذب توریست گردیده و با صادرات محصولات تولیدی ارز آوری مناسبی برای کشور داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار