مدیرکل اوقاف و امور خیریه در استان کرمانشاه گفت: از ایتدای امسال تا کنون ثبت ۱۷ وقف جدید در استان در حوزه‌های قرآنی، کمک به نیازمندان، ایتام ثبت شده است.
کد خبر: ۹۰۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸ 14 October 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه حجت الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان امروز در نشست  خبری که به مناسبت هفته وقف برگزار شد ، اظهار کرد: رسانه‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه به خوبی ورود کرده اند و امیدواریم در افزایش آگاهی‌ مردم در مورد اهمیت پرداختن به وقف اثرگذار بوده باشد .

وی خاطر نشان کرد: وقف یک سنت حسنه جاری است و تمامی افراد جامعه می توانند در آن به نوعی سهیم باشند تا بتوانیم از طریق نیات واقفین به نیازمندان جامعه کمک و یاری برسانیم.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان و از محل درآمد موقوفات14 هزار بسته معیشتی بین نیازمندانی که شناسایی شده اند توزیع شده است.

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان اوقاف کرمانشاه نیز همانند بقیه ارگان ها از ابتدای شیوع کرونا با برگزاری رزمایش های مومنانه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا کمک و یاری رسانند و تا کنون نیز این برنامه ها ادامه دارد.

به گفته این مسئول، بمناسبت هفته وقف در رزمایش کمک مومنانه اوقاف 1500 بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع خواهد شد.

صالحی باشاره به آغاز هفته وقف اظهار کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، برگزاری یازده کرسی تلاوت و ویژه‌ برنامه‌هایی در بقاع متبرکه استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزاری نشست تخصصی وقف با حضور استاندار کرمانشاه، برگزاری همایش یاوران وقف به صورت کشوری و از طریق ویدئوکنفرانس، اجرای طرح دستهای مهربانی، اجرای طرح مهرتندرستی با حضور پزشکان و کادر درمان در مناطق حاشیه‌نشین، برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم، تجلیل از مدافعان سلامت و غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه از مهمترین برنامه های قابل اجرا در هفته وقف در استان خواهد بود.

وی در پایان گفت: در هفته وقف نیروگاه ۲۰۰ کیلوواتی انرژی خورشیدی در ۱۰ بقعه و موقوفه سطح استان ، باغ دیم در اراضی امامزاده حسین (ع) شهرستان سنقر که به روش تکنولوژی واترباکس،مجتمع اداری- تجاری نور از رقبات موقوفه کوثر اهل بیت(ع)  به بهره برداری خواهند رسید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار